پوستر «الوحده‌للقدس» هنرمند هرمزگانی در کشورهای اسلامی به نمایش درآمد

بندرعباس- ایرنا- پوستر «الوحده‌للقدس» هنرمند هرمزگانی که در کارگاه بین‌المللی پوستر وحدت با عنوان «قدس‌الائمه» پذیرفته شد، درحال حاضر در کشورهای اسلامی به نمایش درآمده است.

مهران پندار، هنرمند هرمزگانی و طراح پوستر «الوحده‌للقدس» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: کارگاه بین‌المللی طراحی پوستر وحدت با موضوع فلسطین محور وحدت جهان اسلام و شعار «قدس الامة» پنجم آبان امسال با حضور ۳۰ هنرمند از ۱۰ کشور از جمله ایران، فلسطین، عراق، لبنان، پاکستان، افغانستان، بحرین در تهران برگزار شد.

وی با بیان اینکه آثار تولیدی هنرمندان و طراحان این کارگاه بین المللی در کشورهای اسلامی درحال اکران است، در خصوص موضوع پوستر خود نیز گفت: به عنوان نماینده استان هرمزگان با پوستر «الوحده للقدس» در این رویداد هنری شرکت کردم که خوشبختانه این پوستر مورد استقبال قرار گرفت.

این هنرمند هرمزگانی ادامه داد: در این پوستر از المان ساقه درخت زیتون که نمادی از مردم فلسطین و همچنین نماد صلح است و همچنین پرچم های مختلف کشورهای اسلامی و خود میوه زیتون که نماد رویش و به ثمر نشستن می باشد، بهره گرفتم.

پندار گفت: هرکدام از این نمادهای استفاده شده در پوستر حرفی برای گفتن دارند؛ پرچم های کشورهای اسلامی که یک ساقه پربرگ را تشکیل داده اند و خود زیتون هم که نماد صلح و آرامش بوده هرکدام روایتگر داستانی از فلسطین است.

وی بیان کرد: یک ساقه پربرگ و برگ ها هرکدام پرچم های کشورهای اسلامی هستند و میوه ای که ثمر این اتحاد است و از آن شاخه بیرون آمده نشان می‌دهد که اگر بین این کشورها اتحاد شکل بگیرد، ثمره این اتحاد برای خود اسلام و فلسطین صلح، آزادی و آرامش خواهد بود.

مهران پندار یکی از جوانان فعال در روستای زهوکی شهرستان میناب است که به صورت حرفه ای از اواخر سال ۹۴ در رشته گرافیک فعالیت دارد.

وی فردی مبتکر در شاخص هنر گرافیک است و علاوه بر فعالیت در عرصه هنرهای تجسمی و گرافیک در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و دینی توانسته است مقام های مختلفی در جشنواره های خارجی و داخلی را کسب کند.

پندار سال گذشته نیز به عنوان هنرمند شاخص هنر انقلاب اسلامی از سوی حوزه هنری استان معرفی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها