۷ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۰۳
کد خبر: 84627055
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۷ قبضه سلاح شکاری قاچاق در خلخال کشف شد

۷ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۰۳
کد خبر: 84627055
۲۷ قبضه سلاح شکاری قاچاق در خلخال کشف شد

اردبیل _ ایرنا _ سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: امسال ۲۷ قبضه سلاح شکاری قاچاق ساچمه‌زنی و گلوله‌زنی کشتار وحوش در این شهرستان کشف و ضبط شد.

نعمت‌الله جوانمردی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سلاح‌های قاچاق و غیرمجاز هنگام حمل و استفاده توسط شکارچیان در مناطق حفاظت شده تحت مدیریت اداره حفاظت محیط زیست و مناطق آزاد این شهرستان کشف و ضبط شده است.

او گفت: افزایش تعامل محیط‌بانان با عوامل فرماندهی نیروی انتظامی و اجرای گشت‌های مشترک در مناطق آزاد و تحت مدیریت از عوامل مهم افزایش کشفیات سلاح شکاری قاچاق در مقایسه با سال گذشته است.

وی استفاده از سلاح‌های قاچاق و غیرمجاز توسط متخلفان شکار را یکی از عوامل تهدید کننده حیات وحش بویژه نسل حیوانات  نادر و در معرض انقراض در مناطق آزاد و حفاظت شده این شهرستان دانست.

جوانمردی به افزایش سطح مراقبت از وحوش منطقه پس از بارش‌های سنگین برف در این شهرستان اشاره و اظهارکرد: با بارش‌های سنگین برف آسیب‌پذیری وحوش افزایش یافته و بسیاری از حیونات وحشی برای یافتن غذا به حاشیه راه‌های ارتباطی بین‌شهری و روستایی و یا محیط‌های مجاور سکونت انسانی پناه می‌آورند که همین امر موجب افزایش طمع شکارچیان سودجو و فرصت‌طلب برای شکار حیوانات بی‌پناه شده است.

وی با اشاره به پوشش کامل منطقه از برف و کمبود غذا در شکارگاه‌های آزاد و تحت مدیریت این اداره گفت: برای پیشگیری از شکار حیواناتی که برای یافتن غذا به مناطق مجاور محیط‌های انسانی پناه می‌آورند نیاز است همیاران و دوستداران طبیعت و محیط زیست منطقه با مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی مراتب را به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ حفاظت محیط زیست استان گزارش کنند.    

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha