۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۳۰
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 84624031
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک مدرسه خَیرساز در نجف‌آباد اصفهان افتتاح شد

۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۳۰
کد خبر: 84624031
یک مدرسه خَیرساز در نجف‌آباد اصفهان افتتاح شد

اصفهان - ایرنا - آموزشگاه دخترانه "شهید مهرابی" که توسط خیران مدرسه‌ساز در شهر نجف‌آباد در غرب اصفهان احداث شده است، افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، زمین این مدرسه ۹ کلاسه به مساحت یک هزار و ۲۰۰ مترمربع توسط حیدرعلی کافی موسوی، اهدا و  با هزینه‌ بالغ بر هشت میلیارد تومان توسط یدالله مهرابی احداث شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، روز یکشنبه در مراسم افتتاح این آموزشگاه گفت: کمبودهای فضای آموزشی با همت و یاری مردم خیر و خیران مدرسه ساز برطرف خواهد شد.

محمد اعتدالی با بیان اینکه خیران تاکنون کمک حال آموزش و پرورش بوده‌اند، افزود: آموزش و پرورش شهرستان نجف‌آباد، همیشه سربلند و افتخارآفرین بوده زیرا صدها انسان کارآمد و اثرگذار تقدیم ایران کرده است.

رییس اداره آموزش و پرورش نجف‌آباد نیز در این مراسم گفت: ۲۳۰ آموزشگاه در این شهرستان وجود دارد که بیش از ۶۳ هزار دانش‌آموز در آنها تحصیل می‌کنند.

سیدرضا موسوی‌زاده با بیان اینکه از آموزشگاه‌های موجود در شهرستان ۸۰ آموزشگاه تخریبی است و نیاز به بازسازی دارد، افزود: ۶۰ مدرسه نیز بصورت دونوبته اداره می‌شود و این شهرستان بیشترین مدارس دونوبته را در استان اصفهان دارد.

موسوی زاده با اشاره به اینکه با همت مسوولان و خیران مدرسه‌ساز مدارس خوبی در نجف‌آباد احداث می شود، تصریح کرد: بدلیل مهاجرپذیری و نزدیک بودن نجف‌آباد به مرکز استان، سالانه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز به آمار این شهرستان افزوده می‌شود بنابراین نیاز است مسوولان و خیران، ما را بیشتر در کار مدرسه‌سازی یاری کنند.

در این مراسم از یدالله مهرابی که به یاد برادر جانباز و شهیدش حاج عباس مهرابی، هزینه احداث این آموزشگاه را پرداخته و از حیدرعلی کافی موسوی که زمین آن را به یاد خواهر و برادرش اهدا کرده است، تجلیل شد.

شهرستان نجف‌آباد با حدود ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری غرب اصفهان واقع است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha