نبود توازن  منابع و مصارف، پایداری صندوق تأمین اجتماعی اصفهان را به مخاطره می اندازد

اصفهان- ایرنا- مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: توازن منابع و مصارف که پایداری صندوق تأمین اجتماعی را به مخاطره می اندازد و بعنوان یک چالش مهم برای این سازمان در استان محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان روز سه شنبه  به نقل از محسن ریاضی در مراسم تجلیل از کارآفرینان برتر  افزود: مجموع منابع مالی دریافت شده در استان اصفهان تا پایان آبان ماه سالجاری، حدود ۱۰۳ هزار و ۴۸۱ میلیارد ریال بوده، این در حالیست که مصارف بیمه ای تا پایان آبان ماه، ۱۲۲ هزار و ۵۲۸ میلیارد ریال است، که ۳ هزار و ۶۹۲ میلیارد ریال مقرری بیمه بیکاری، ۱۱هزار و ۲۱۸ میلیارد ریال هزینه های درمانی و ۲ هزارو ۳۶۶ میلیارد ریال صرف پرداخت حقوق و سایر هزینه ها شده است.

وی ادامه داد: در مجموع مجموع مصارف این استان حدود ۱۳۹ هزار و ۸۱۴ میلیارد ریال بوده است که با حدود ۳۶ هزار و ۳۳۳ میلیارد ریال کسری منابع نسبت به مصارف مواجه هستیم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان، به ایفای تعهدات قانونی و پاسخگویی و جلب رضایت مراجعین و مشتریان تامین اجتماعی تاکید کرد و اظهار داشت:برغم تنگناهای مالی، تاکنون نسبت به ایفای تعهدات کوتاهی نشده و سازمان تامین اجتماعی در تعامل با شرکای اجتماعی خود، کانون ها و تشکل های کارگری و کارفرمایی، اهتمام ویژه ای دارد.

وی اضافه کرد: بسیاری از بیمه شدگان، ایام بازنشستگی را در استان اصفهان سکونت می‌کنند و پرونده بیمه ای خود را به این استان منتقل می‌کنند.

ریاضی با ارائه گزارشی از وضعیت پوشش بیمه ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در استان اصفهان تا آبان ماه ۱۴۰۰، از خدمات و حمایت های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت سازمان تامین اجتماعی برخوردار هستند.

وی بیان کرد: هم اکنون در استان اصفهان بیش از ۳۹۰ هزار مستمری بگیر بازنشسته و ۱۸ هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری تحت پوشش بیمه ای قرار دارند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان افزود: ۱۲۰۰ کارمند در ۴۴ شعبه بیمه ای سازمان تامین اجتماعی در این استان در خدمت شرکای اجتماعی سازمان هستند.

وی با اشاره به وجود بیش از ۱۲۰ هزار کارگاه بیمه ای در استان گفت: تنها ۲ درصد یعنی حدود ۲هزار و ۲۰۰ بنگاه اقتصادی بالای ۵۰ نفر اشتغال در استان وجود دارد و بیشتر کارگاه‌های استان اصفهان از نوع کوچک و متوسط هستند.

ریاضی با تشریح شیوه نامه ابلاغی سازمان‌ تامین اجتماعی در معرفی برترین های حوزه کارفرمایی و کارآفرینی اظهار داشت: این جشنواره در ۴ سطح اشتغال کارکنان برگزار شده که در هر بخش کارآفرین نمونه معرفی و تقدیر شدند.
 

جشنواره سراسری تجلیل از چهره های برتر حوزه کارآفرینی که امروز (سه شنبه) به همت اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، و از ۱۲ کارآفرین برتر استان اصفهان با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha