سامانه بارشی تا چهارشنبه آتی در خراسان رضوی فعال است

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: فعالیت سامانه بارشی که از دیروز در سطح این استان آغاز شده تا روز چهارشنبه هفته جاری ۲۹ دی ماه خواهد داشت.

زهرا عنایتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: احتمال آبگرفتگی، جریان رواناب همراه با افزایش وزش باد و کاهش محسوس دمای هوا به همین خاطر برای چهار روز آتی در خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود. 
وی ادامه داد: بارشهای این سامانه جوی در خراسان رضوی از روز سه‌شنبه آتی ۲۸ دی ماه جاری به صورت برف به ویژه در نیمه شمالی و ارتفاعات استان همراه با کاهش دمای هوا خواهد بود.
کارشناس هواشناسی خراسان رضوی همچنین گفت: دمای هوا از امروز ۲۵ دی ماه در سطح استان رو به کاهش خواهد گذاشت. 

وی افت دمای هوا را در نیمه شمالی خراسان رضوی محسوس‌تر از دیگر نقاط استان اعلام و بیا کرد: بر این اساس کمینه دمای هوای خراسان رضوی ظرف هفته جاری با سه درجه افت، از چهار درجه سلسیوس به یک درجه کاهش می‌یابد

عنایتی همچنین بیشینه دمای امروز هوای مشهد را ۱۴ درجه پیش‌بینی و بیان کرد: دمای هوای این شهر نسبت به دیروز چهار درجه کمتر شده و تا روز سه‌شنبه آتی به ۱۰ درجه  نیز افت خواهد کرد.  
درگز واقع در شمال خراسان رضوی با کمینه دمای هوای دو درجه سلسیوس و کلات در شمال شرقی استان با بیشینه دمای ۲۱ درجه سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی ظرف ۲۴ ساعت گذشته بودند. 

بیشترین شدت وزش باد در خراسان رضوی نیز ظرف همین مدت از تایباد واقع در شرق استان با سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت گزارش شد. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha