استقلال قهرمان نیم‌فصل شد؟/ پرسپولیس به عدد مورد علاقه‌اش نیاز دارد

تهران- ایرنا- پرسپولیس نسبت به استقلال ۶ تفاضل گل کمتر دارد و باید در هفته آخر نیم‌فصل نخست ضمن غلبه بر حریفش امیدوار به شکست رقیب سنتی باشد و در این بین با تفاضل گل بالا به برتری دست پیدا کند.

به گزارش ایرنا، هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری هشت دیدار به انجام رسید و در مهمترین بازی‌ها استقلال موفق شد با نتیجه سه بر ۲ از سد مس رفسنجان بگذرد و پرسپولیس در مشهد مقابل پدیده با نتیجه یک بر یک متوقف شد. در ضمن سپاهان هم با حساب ۲ بر یک میهمان خود فولاد خوزستان را مغلوب کرد.

تا پیش از برگزاری بازی‌های این هفته، سه تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان برای قهرمانی در نیم‌فصل شانس داشتند اما اتفاقاتی که در هفته چهاردهم رخ داد باعث شد تا امتیازات بدین شکل شود:

۱-استقلال ۳۲ امتیاز

۲-پرسپولیس ۲۹ امتیاز

۳-سپاهان ۲۸ امتیاز

این جدول و یک هفته باقیمانده اولین نکته‌اش حذف سپاهان از رقابت بر سر قهرمانی نیم‌فصل است.

طلایی‌پوشان با تیم نخست چهار امتیاز فاصله دارند و تنها سه امتیاز تا پایان نیم‌فصل می‌توانند به دست بیاورند.

نکته دوم فاصله سه امتیازی سرخابی‌های پایتخت است. استقلال در هفته پانزدهم باید در مسجدسلیمان به مصاف نفت این شهر برود و پرسپولیس در تهران میزبان فجرسپاسی شیراز است.

شاگردان فرهاد  مجیدی در صورت گرفتن امتیاز(مساوی یا برد) می‌توانند بدون اعتنا به نتیجه بازی پرسپولیس به رتبه نخست لیگ تا پایان نیم‌فصل برسند. عدم موفقیت پرسپولیس مقابل فجر هم متضمن قهرمانی رقیب سنتی در پایان نیم‌فصل نخست، حتی در صورت شکست مقابل نفت مسجدسلیمان است.

اما اگر پرسپولیس از سد حریف خود بگذرد و استقلال به نفت مسجسلیمان ببازد و امتیازات ۲ تیم برابر شود چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

با توجه به اینکه بازی‌های رو در رو بعد از انجام بازی برگشت ۲ تیم مورد نظر محاسبه می‌شود تفاضل گل تنها معیار برای تمیز دادن تیم‌های هم‌امتیاز است. استقلال در حال حاضر ۲۱ گل زده و پنج گل خورده دارد و تفاضل گلش مثبت ۱۶ است. شاگردان یحیی گل‌محمدی نیز تا به اینجا ۲۰ گل زده و ۱۰ گل دریافتی داشته‌اند و تفاضلشان مثبت ۱۰ است.

پرسپولیس تنها در صورتی قهرمان نیم‌فصل می‌شود که بتواند با تفاضل گل بالا از سد فجر بگذرد و استقلال هم حتی‌الامکان با تفاضل گل قابل توجه به نفت مسجدسلیمان ببازد. در این صورت است که سرخپوشان تهرانی می‌توانند در هفته پایانی ورق را برگردانند و در قامت تیم نخست جدول، نیمه‌ی اول لیگ را به پایان برسانند.

دیدارهای هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران روز پنجشنبه ۲۳ دی‌ماه برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha