۵۵ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان مهابادی پرداخت شد

مهاباد- ایرنا- معاون فنی اداره جهاد کشاورزی مهاباد گفت: ۵۵ میلیارد ریال غرامت برای جبران خسارت وارد شده به محصولات کشاورزی این شهرستان مربوط به سال زراعی گذشته به بهره‌برداران پرداخت شده است.

رسول سعیدیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال زراعی گذشته این مبلغ در ازای خسارت وارد آمده ناشی از سرمازدگی و خشکسالی به محصولات زراعی به کشاورزان پرداخت شده و پیش بینی می شود این مبلغ برای سال زراعی جاری افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بیمه محصولات زراعی تا پایان دی ماه جاری تمدید شده است، ادامه داد: خطرپذیری فعالیت در بخش کشاورزی به علت وابستگی زیاد آن به شرایط جوی، همواره مقوله‌ای است که پوشش بیمه محصولات کشاورزی در منطقه را با اهمیت کرده است.

معاون فنی اداره جهاد کشاورزی مهاباد اظهار داشت: بیمه محصولات باغی نیز تا پایان بهمن ماه آینده ادامه دارد و از کشاورزان درخواست داریم نسبت به بیمه محصولات خود در مهلت تعیین شده اقدام کنند.

سعیدیان، با اشاره به اینکه شرایط آب و هوایی و بارندگی در منطقه ما غیرقابل پیش بینی است، تاکید کرد: کشاورزان با مراجعه به یکی از کارگزاری های بیمه کشاورزی جهت بیمه محصولات و جبران خسارت های ناشی از تغییرات اقلیمی جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی با هدف حمایت از کشاورزان تاسیس شده است و محصولات کشاورزی را مقابل هرگونه خطر از جمله سیل، تگرگ، یخبندان، سرمازدگی و خشکسالی به ۲ صورت عمومی و انفرادی بیمه می‌کند.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.

براساس قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور ۵۶ درصد حق بیمه محصولات کشاورزی که کشاورزان مجاز به کشت آن هستند، توسط دولت پرداخت می‌شود و ۴۶ درصد حق بیمه را کشاورز می‌پردازد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha