استاندار خراسان رضوی با  استاندار عالمیه عراق دیدار کرد

مشهد-ایرنا- استاندار استان عالمیه (بغداد) عراق و استاندار خراسان رضوی در مشهد با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. 

به گزارش روز سه شنبه ایرنا استانداری خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی در این دیدار گفت: رابطه بین ملت عراق و مردم ایران یک رابطه اعتقادی، تاریخی و همسایگی است و این رابطه هیچ وقت گسستنی نیست. 

یعقوبعلی نظری با بیان اینکه «عتبات عالیات» عراق در دل‌های ایرانیان است افزود: این رابطه اعتقادی باعث شده، مردم ایران و عراق همواره در کنار هم باشند. 

وی ادامه داد: شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس یک نمونه و الگوی بسیار عالی در مبارزه با تروریسم بودند. 

استاندار خراسان رضوی نظری گفت: ما امیدواریم که هر روز رابطه اعتقادی بین ایران و عراق بهتر و گسترده تر شود و همچنین در این راستا امیدواریم روابط اقتصادی دو کشور نیز گسترش پیدا کند. 

نظری افزود: ما تلاش می‌کنیم از امکانات دو کشور برای حل مسائل و برطرف سازی مشکلاتمان استفاده کنیم. در این بین آمادگی داریم از تجربیات دو کشور بیشتر بهره‌مند شویم و همچنین خواهان گسترش امر زیارت هستیم.

 استاندار استان عالمیه (بغداد) عراق نیز در این دیدار گفت: سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را تسلیت می‌گویم. این دو شهید والامقام نقش بسیار مهمی در سیاست خارجی و داخلی دو کشور ایفا کردند و ما هیچ وقت آنان را فراموش نمی‌کنیم. 

محمد جابر العطا افزود: شهادت این دو بزرگوار در یک مکان نشان می‌دهد، روابط دو کشور ایران و عراق بسیار با یکدیگر نزدیک است. 

وی بیان کرد: این روابط بین مردم دو کشور در جریان بوده و باعث می‌شود دل‌ها به یکدیگر بسیار نزدیک شود. اعتقاد داریم کشور ایران موقعیت بسیار راهبردی در منطقه دارد و نقش بسیار مهمی برای نیروهای مقاومت ایفا می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha