تمثال سردار شهید سلیمانی در میدان تیموری تهران نصب شد

تهران_ ایرنا_ سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ اعلام کرد: همزمان با دومین سالگرد سردار دلها، تمثال  این شهید والامقام در میدان تیموری نصب شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شهرداری منطقه ۲ تهران، علی جعفری، با اعلام این خبر اظهار کرد: به منظور پاسداشت رشادت‌های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نمادهای نوری تمثال این شهید بزرگوار در میدان تیموری نصب شد.

وی فضاسازی محیطی را از دیگر اقدامات اجرایی در این ایام برشمرد و افزود: با نصب کتیبه های استندی با عنوان مرد میدان در بزرگراهها، میادین و معابر منطقه فضاسازی محیطی انجام شد.

جعفری همچنین به نصب المان تقویمی با محتوای سالگرد شهید سلیمانی در میدان صنعت اشاره کرد و گفت: امروز فضاهای عمومی شهر، زمینه رشد و تکامل جامعه است و استفاده از این ظرفیت می‌تواند در توسعه پایدار فضای شهر مؤثر و انتقال‌دهنده فرهنگ نیز باشد؛ بنابراین می‌توان با استفاده از این ظرفیت فرهنگ ایثار را بر فضای شهر غالب کرد.

فراخوان دومین جشنواره فرهنگی هنری "سردار دلها " منتشر شد

در پی برگزاری نشست هماهنگی ستاد مردمی ویژه برنامه های دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در منطقه ۱۸، فراخوان دومین جشنواره  فرهنگی، هنری و ادبی «سردار دلها» منتشر شد.

سرپرست معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه ۱۸ ضمن اعلام این خبر افزود: شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی یک حادثه‌ تاریخی است و در همین راستا با هماهنگی و تعامل سایر دستگاهها و نهادهای منطقه ای جشنواره "سردار دلها " به مناسبت بزرگداشت مقام شامخ این شهید والامقام برگزار می شود.

امیر محمدی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل اجرایی، هدف از برگزاری این جشنواره توسعه فرهنگ و ارزش های ایثار و شهادت، افزایش بستر فرهنگ هنری در سطح شهر، ارتقا و بازیابی سرمایه فرهنگی و اجتماعی شهر، نکوداشت و پاسداشت مناسبتهای مذهبی و ملی با رویکرد مشارکت شهروندان و توجه به فرهیختگان شهر  با سیاست اجرایی رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی مصوب ستاد ملی و ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران است.

وی همچنین رعایت  قوانین و مقررات جشنواره، جلب مشارکت شهروندان و مخاطب قرار دادن گروه های اجتماعی در چارچوب رویکرد "تهران، کلانشهر الگوی جهان اسلام "، جلب مشارکت سازمان ها و نهاد های دولتی و غیر دولتی اعم از مساجد، پایگاه های بسیج و سازمان های مردم نهاد، استفاده از فن آوری های نوین ارتباطی، اطلاع رسانی و برند سازی جشنواره با عنوان واحد  "سردار دلها "  از دیگر اهداف برپایی این جشنواره برشمرد.

سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۸ اضافه کرد: موضوعات جشنواره با محوریت و اجرای بخش‌های مختلفی شامل گرافیک و تصویر سازی، دلنوشته، عکاسی، نقاشی و کتابخوانی با موضوع ایام شهادت سردار سلیمانی در رده سنین کودک و نوجوان، جوانان و بزرگسالان و دل نوشته با موضوعات خاطرات ایام شهادت سردار سلیمانی و بدرقه پیکر ایشان، من یک سردار سلیمانی ام، مکتب حاج قاسم سلیمانی، در زمینه عکاسی با محوریت فرهنگ شهادت و ایثار، بدرقه یربازان وطن، تکریم خانواده های شهدا، مهمانی لاله ها و در زمینه نقاشی با محوریت شهادت و از خود گذشتگی، من سرباز وطنم، ایران سربلند در قالب رنگ روغن، آبرنگ، مداد رنگی، و سیاه قلم و در زمینه کتابخوانی و پاسخ گویی به سوال مسابقه کتاب "عمو قاسم" نوشته محمد علی جابری است.

علاقه مندان تا ۲۰ دیماه فرصت دارند با مراجعه و ارسال آثار به ساختمان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۸ واقع در بزرگراه آیت الله سعیدی ، چهارراه یافت آباد ، بلوار معلم، بلوار الغدیر شمالی ، میدان جانبازان، خیابان علیپوران و یا به شماره تلفن  ۶۶۸۲۷۲۲۸ و  شماره فضای مجازی واتساپ ۰۹۲۱۷۸۶۹۲۸۳  و کانال تلگرامی @jashnvareh-sardardellha  و ایمیل farhangiman۱۸@gmail.com در جشنواره شرکت کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha