۱۳ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۲۲
کد خبرنگار: 3049
کد خبر: 84600667
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فیلم؛ آلودگی هوا عامل افزایش بروز سرطان و کبد چرب است

اصفهان-ایرنا- عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: آلودگی هوا عامل بروز سرطان و کبد چرب در مردم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فریبرز معطر در این ارتباط اظهار داشت: تغذیه نامناسب یکی دیگر از عوامل بروز سرطان است و فست فودها بجهت داشتن چربی زیاد با مصرف طولانی مدت باعث بروز سرطان می‌شود.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از عوامل بروز سرطان استرس و غم و اندوه است، ادامه داد: پایداری بر غم در طولانی مدت باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن و بروز انواع و اقسام بیماری‌ها و از جمله سرطان می‌شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: مطابق با تحقیقات پزشکی صورت گرفته در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گیاه" تودری" از پیدایش سرطان جلوگیری می‌کند و باعث درمان آن می‌شود و همچنین بر اساس تحقیقی که در دانشگاه اصفهان انجام گرفت مشخص شد که سیر نقش بسیاری در درمان سرطان دارد.

بر اساس گزارش مرکز ملی تغییر هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، اصفهان در بین هشت کلانشهر ایران (شامل تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، شیراز و اراک) رتبه نخست آلودگی هوا را دارد.

آلاینده‌های هوای اصفهان و تعدادی از شهرهای پر جمعیت و صنعتی استان همواره در فصول سرد افزایش می‌یابد و پدیده وارونگی دما به دفعات دیده می شود که به نگرانی مردم دامن زده است.

گزارش: عاطفه قلع‌ریز  ،  تدوین: عاطفه جعفری نژاد

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha