رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه:شهید سلیمانی حلقه وصل جبهه مقاومت بود

مشهد- ایرنا- رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: شهید سلیمانی حلقه وصل جبهه مقاومت اسلامی بود و در رویارویی با جریان خطرناک صهیونیستی و آمریکایی داعش موفق شد زنجیره مقاومت را چنان به هم وصل کند که از همه کشور ها جمع شدند و می‌گفتند فرمانده ما سلیمانی است.

حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری یکشنبه شب در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهید سلیمانی در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی در مشهد افزود: شهید سلیمانی اهل خرد و تفکر بود و نگاه عمیقی به مسائل داشت. اهل مطالعه بود و با بزرگان اهل معرفت همنشینی داشت، هیچ وقت از مطالعه بهترین آثار به خصوص مربوط به معارف الهی غافل نبود.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: شهید سلیمانی، متواضع و اخلاق‌مدار و بی تکلف و یکی از خوش اخلاقترین انسانهای زمان ما بود و همچنین روحیه تربیتی داشت و خود او نیز دائم در حال رشد بود.

علی اکبری افزود: شهید سلیمانی اهل جهاد، دارای شخصیتی استوار و نستوه بود و هر جا حضور داشت باعث هراس دشمن می‌شد. قرآن انسان ها را به مومن مجاهد و نشسته تشبیه می کند و شهید سلیمانی مومن مجاهد بود. روش او در زیست الهی، دلدادگی است هر جا او را می دیدید انسانی بود که عشق الهی در او شعله ور است.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی متشرع و کاملا آشنا به احکام الهی بود و در سختترین شرایط حاضر نبود از احکام الهی فاصله بگیرد.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: شهید سلیمانی درکی عالی از عمق ولایت فقیه داشت، با ولایت، زندگی، رشد و مجاهدت کرد و در افق ولایت و شهادت به هدف خود رسید.

حاج علی اکبری افزود: شهید سلیمانی همان ارادتی که به امام خمینی(ره) داشت به مقام معظم رهبری نیز داشت و همه برنامه‌هایش در هماهنگی کامل با ولی امر بود.

وی ادامه داد: از روز نخست عشق به شهیدان و شهادت داشت و به خانواده شهیدان نیز احترام بسیاری می گذاشت و خود نیز به دنبال شهادت بود.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: کابوس کنونی دشمنان ما این است که حاج قاسم برای آینده جوانان امت اسلامی الگو باشد اما آنها بدانند امت اسلامی حاج قاسم ها را برای یاری امام زمان خود تربیت می‌کند.

سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله تروریستی بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha