دهم دی ماه و مهمترین خبرهای کرونایی استان ها

استان ها - ایرنا - عادی‌انگاری کرونا و سرایت‌ پذیری بالای اومیکرون در کنار ناشناخته بودن رفتار این سویه مهمترین مساله‌ای است که می تواند دوباره ما را با خطر روبرو کند .

به گزارش روز جمعه گروه اخبار استان های ایرنا ، کارشناسان بهداشت و درمان معتقدند که اکنون وقتی اطلاعات کافی در خصوص رفتار سویه امیکرون در دست نیست، باید افزایش سطح ایمنی مردم از طریق واکسیناسیون و رعایت توصیه‌های بهداشتی در دستور کار قرار گیرد تا غافلگیری روزهای ابتدایی شیوع این ویروس بار دیگر تکرار نشود. 

به گفته آنان ، رعایت توصیه‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا و دریافت دز سوم یا «تقویتی» واکسن جزو عوامل اصلی پیشگیری از موج ششم بیماری و عبور کم‌هزینه از اومیکرون محسوب می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، دریافت دو نوبت واکسن کفایت نمی‌کند و دریافت دز سوم الزامی است. 

ضرورت همکاری مردم در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا با توجه به ورود اُمیکرون به کشور بیش از پیش احساس می‌شود.

رییس شبکه بیماری‌های ویروسی ایران پیش از این گفته بود که اومیکرون به احتمال زیاد می‌تواند سیستم ایمنی بدن را شدیدتر از سویه‌های دیگر فریب دهد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با بیان اینکه اومیکرون انتشار بسیار وسیعی داشته و به صورت تصاعدی می‌تواند افراد را مبتلا کند، گفته است که دز سوم واکسن تا حدود ۸۰ درصد از اومیکرون جلوگیری می‌کند.

متاسفانه ۳۴ نفر از هموطنانمان طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۶۰۶ نفر رسید.

وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه دهم دی ماه در اطلاعیه ای با اشاره به شناسایی ۱۷۰۳ بیمار جدید کووید۱۹ در شبانه روز گذشته اعلام کرد: تاکنون ۵۹ میلیون و ۸۰۳ هزار و ۷۲۲ نفر دُز اول، ۵۱ میلیون و ۸۸۴ هزار و ۶۳۷ نفر دُز دوم و ۷ میلیون و ۶۸۳ هزار و ۱۴۸ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۱۹ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۵۰۷ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۳۱۷ هزار و ۲۲۸ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

از دیروز تا امروز (۱۰ دی ماه ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۷۹ نفر مبتلا به کرونا بستری شدند.

دهم دی ماه و مهمترین خبرهای کرونایی استان ها

آخرین اخبار کرونایی استان ها

اهواز / رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: حدود ۶ میلیون دز واکسن کرونا تاکنون به جامعه هدف در استان تزریق شده است.

سیدمحمد علوی بیان کرد: همچنان سویه اُمیکرون در دنیا یکه تازی می کند و کشورهای مختلفی را درگیر کرده است به گونه‌ای که تاکنون در بیش از ۱۱۰ کشور به سویه غالب تبدیل شده است.

وی افزود: در بررسی انجام شده از هر ۱۷ بیمار بستری شده مبتلا به اُمیکرون فقط یک نفر واکسیناسیون کامل انجام داده است، و این موضوع  نشان می‌دهد کسانی که واکسیناسیون کاملی دارند کمتر دچار اُمیکرون می‌شوند.

سنندج / رییس شبکه بهداشت و درمان سقز گفت: ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

دکتر پروین خسروپور اظهار داشت: ملاک ایمنی قابل قبول برای شهرستان، تزریق دُز سوم یا همان بوستر است و تمام کسانی که دُز دوم را دریافت کردند اگر سه ماه از دریافت دُز دوم گذشته باشد باید برای دریافت دُز سوم به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه تزریق دُز سوم مکمل تزریق ۲ دُز قبلی است و میزان ایمنی را در حد قابل توجهی بالا می‌برد، افزود: تعدادی از شهروندان هنوز برای دریافت واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکرده اند که لازم است این عزیزان هرچه زودتر واکسیناسیون شوند.

یاسوج / رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد با فوت یک بیمار کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته به یک هزار و ۴۱ نفر رسید.

پرویز یزدان پناه اظهار داشت : هم اکنون ۱۱۷ در بیمارستان‌های معین کرونایی کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند که از این تعداد ۳۹ بیمار مبتلای قطعی و ۶ بیمار هم به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

کیش / رییس مرکز توسعه سلامت جزیره کیش گفت: تا کنون بیش از ۱۵ درصد از کیشوندان نوبت سوم واکسن کرونا را به منظور ارتقای سطح ایمنی جامعه برابر همه گیری این ویروس دریافت کردند.

محمدرضا رضانیا اظهار داشت: تا کنون هفت هزار و ۴۵۰ نفر از جمعیت بومی و ساکن این جزیره دُز سوم خود را دریافت کردند و بر اساس سیاست های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اکنون تمام افراد بالای ۱۸ سال واجد شرایط دریافت دُز سوم هستند.

بندرعباس /  سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد: خوشبختانه روند تزریق دُز سوم واکسن کرونا در استان مطلوب بوده و تاکنون ۱۸۸ هزار و ۲۸۰ دُز در این مرحله تزریق شده است.

دکتر فاطمه نوروزیان اظهار داشت: هرمزگان از جمله استان های پیشرو در روند واکسیناسیون است و مجموع واکسیناسیون انجام شده در استان (شامل دُز  اول، دوم و سوم) ۲ میلیون و ۷۷۳ هزار و ۲۸۴  دُز است.

خمین / رئیس مرکز بهداشت شهرستان دلیجان گفت: شمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان نسبت به هفته گذشته روند افزایشی دارد.

دکتر "عبدالرحیم فردوسی" افزود: طی سه روز اخیر شمار بیماران کووید ۱۹ بستری شده در بیمارستان امام صادق(ع) دلیجان به پنج نفر رسیده است.
وی ادامه داد: ۲ بیمار مثبت قطعی با وضعیت عمومی مناسب در بخش عادی بیمارستان دلیجان بستری و در حال دریافت خدمات درمانی است و بخش ویژه خالی از بیمار کووید ۱۹ است.

ارومیه /  رییس شبکه بهداشت و درمان ماکو گفت: تاکنون ۸۰درصد گروه هدف ۱۲سال به بالا در این شهرستان ۲دُز واکسن کرونا را تزریق کرده است.

دکتر رحیم صمدی اظهار داشت: ۱۴۰هزار و ۶۵۳ دُز واکسن کرونا در ۴۵ مرکز واکسیناسیون این شهرستان در نوبت های متفاوت ترزیق شده است، از این تعداد ۷۳هزار و ۲۰ دّز مربوط به نوبت اول ۶۲هزار و ۸۰۴ دُز مربوط به نوبت دوم و چهار هزار و ۸۲۹ دُز مربوط به نوبت سوم است.

قزوین / سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین گفت: تاکنون یک میلیون و ۹۵۱ هزار دُز واکسن علیه کرونا در استان تزریق شده است.

دکتر عبدالله دیدبان افزود: ۹۳.۸۳ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان قزوین تاکنون حداقل یک نوبت واکسن علیه کرونا دریافت کرده اند.

وی اظهار داشت: پوشش نوبت اول واکسن کرونا در جمیعت ۱۲ تا ۱۸ سال استان قزوین نیز ۹۲.۳۶ درصد بوده است.

اردبیل / تعداد بیماران کووید-۱۹ بستری در مراکز درمانی استان اردبیل همچنان روند نزولی داشته و این تعداد در شبانه روز گذشته به ۱۱۴ نفر کاهش یافت.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: با بستری شدن ۲۱ نفر درشبانه روز گذشته و ترخیص ۲۳ نفر پس بهبودی نسبی در هیمن مدت بستری های کرونا در استان به ۱۱۴ نفر کاهش یافت.

دکتر شهرام حبیب‌زاده به ایرنا افزود:  از این تعداد بیمار مبتلا به کووید- ۱۹ تعداد ۲۳ نفر در بخش‌های ویژه تحت مراقبت قرار دارند.

وی بیان کرد: در شبانه روز گذشته بیمار فوتی در استان وجود نداشته و آمار جانباختگان کرونا همچنان در رقم  ۲ هزار و ۶۱۱ نفر ثابت ماند.

کرمانشاه /  رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه یک نفر دیگر در استان در شبانه‌روز گذشته براثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ فوت کرد،گفت: مجموع جان‌باختگان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۹۲۶ نفر رسیده است.

مهدی محمدی ایرنا افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۴ بیمار در مراکز درمانی استان با علایم کرونا بستری و ۵۴ نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

ایلام / رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: مورد فوتی ناشی از کرونا در ایلام در شبانه روز گذشته ثبت نشده و پس از پنج روز بدون فوتی در استان مجموع فوتی ها تا این لحظه هزار و ۱۷۴ نفر است.

دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: ۱۱ بیمار جدید کرونایی در شبانه روز گذشته در مراکز درمانی ایلام بستری شدند و مجموع بستری استان با احتساب موارد جدید به ۴۰ نفر کاهش یافت.

وی افزود: از بستری های جدید ۹ نفر مربوط به ایلام و ۲ نفر نیز مربوط به ملکشاهی است.

دهم دی ماه و مهمترین خبرهای کرونایی استان ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha