۲۱۰ هزار مشترک خراسان رضوی از پرداخت قبض برق معاف شدند

مشهد- ایرنا- معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: ۲۱۰ هزار مشترک برق استان، با مدیریت مصرف خود، از پرداخت قبض برق مصرفی معاف شدند.

مهدی دهقان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از ابتدای اجرای طرح ملی برق امید تاکنون ۲۱۰ هزار مشترک خانگی در این استان، به جز مشهد، از تخفیف ۱۰۰ درصدی در پرداخت قبوض برق بهره‌مند شده و بر این اساس دیگر هزینه‌ای نپرداخته اند.

وی گفت: طرح ملی برق امید با هدف نهادینه سازی فرهنگ مدیریت مصرف برق در بخش خانگی، به دنبال تغییر نگرش مصرف کنندگان به استفاده صحیح از منابع انرژی و حفظ محیط زیست طراحی و اجرایی شده است.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در این طرح مشترکان برق به سه گروه “کم‌مصرف، خوش‌مصرف و پرمصرف” تقسیم بندی شده و مشترکان کم مصرف به تناسب مشارکت در این طرح از تخفیف ۱۰۰ درصدی تعرفه برق بهره مند می‌شوند.

دهقان گفت: از زمان اجرای طرح برق امید در خراسان رضوی تاکنون از ۶ میلیون قبض صادره، یک میلیون قبض مشمول تخفیف برق امید شده اند که برای ۲۱۰ هزار مشترک خانگی تخفیف ۱۰۰ درصدی اعمال شده و این مشترکان هیچ هزینه‌ای بابت برق مصرفی پرداخت نکرده اند.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: به کارگیری روش‌های صحیح مدیریت مصرف برق همچون استفاده از روشنایی روز، عدم استفاده از لوازم پرمصرف برقی، استفاده از لامپ‌های LED و فوق کم مصرف، استفاده از لوازم برقی با برچسب انرژی A عمده راهکارهایی است که مشترکان خانگی با توجه ویژه به آن‌ها می‌توانند مصرف خود را مدیریت کرده و مشمول تخفیفات برق امید شوند.

دهقان گفت: مشترکان برق می‌توانند با نصب این نرم افزار "برق من" و استفاده از امکانات کاربردی آن در دریافت کلیه خدمات شرکت توزیع نیروی برق نسبت به استعلام وضعیت خود در طرح برق امید و راهکارهای صرفه جویی در مصرف برق اقدام کنند.

تعداد مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، به جز حوزه شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد، یک میلیون و ۲۷۰ هزار فقره و طول شبکه‌های فشار متوسط و فشار ضعیف این شرکت ۴۲ هزار کیلومتر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha