یکهزار و ۲۰ آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در کشور فعال است

یزد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: هم‌اکنون یک هزار و ۲۰ آزمایشگاه زیرپوشش این شرکت در کشور فعالیت دارد که توانایی انجام ۵۷۶ نوع آزمایش متنوع مرتبط را داراست.

به گزارش ایرنا، مجید کیانپور روز یکشنبه در  همایش منطقه‌ای مدیران آزمایشگاه فنی و مکانیک ۱۲ استان کشور در یزد با بیان اینکه حدود ۲۳ درصد پروژه‌های عمرانی کشور با همکاری این آزمایشگاه‌ها، برنامه‌های خود را پیگیری می‌کنند ادامه داد: مراکز زیرپوشش نقش برجسته‌ای در توسعه زیرساخت‌‍های کشور و بهبود کنترل کیفیت پروژه‌های عمرانی دارد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای افزایش طول عمر پروژه‌ها به خصوص در بخش ساختمان جزو اولویت آزمایشگاه‌های فنی و مکانیک خاک است اظهار کرد: مدیران آزمایشگاه‌ها باید با توجه به بالا بودن قیمت  مصالح ساختمانی حساسیت ویژه‌ای داشته باشند تا در کنار افزایش طول عمر طرح‌ها  بهترین عملکرد بدست آید.

این مسئول به تجریه  ۶۷ ساله آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور و نقش برجسته‌ آن در توسعه زیرساخت‌ها و بهبود کنترل کیفیت پروژه‌های عمرانی اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال‌جاری تعداد آزمایش این مراکز به ۶۰۰ نوع می‌رسد.

کیانپور به اهمیت آموزش اشاره کرد و یادآور شد: در زمینه توانمندسازی، بازآموزی و روزآمد کردن مهندسان ناظر، تلاش‌های خوبی صورت گرفته و آزمایشگاه‌های این مرکز به عنوان بزرگترین شبکه آزمایشگاهی کشور ظرفیت آموزش برای ۱۰۰ هزار نفر ساعت را در سال دارد.

همچنین مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد و برخی از مدیران مرتبط زیر مجموعه به ارایه گزارش، اقدام‌ها و برنامه‌های خود اقدام کردند و ضمن برشمردن اهمیت و نقش آزمایشگاه‌های فنی و مکانیک بر تداوم فعالیت‌ها در راستای اهداف کشور مطالبی بیان کردند.

در همایش منطقه‌ای مدیران آرمایشگاه‌ها فنی و مکانیک خاک که یک روز ادامه دارد، دیدار با استاندار و گفت و گو و بازدید از آزمایشگاه یزد پیش‌بینی شده است .

  

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha