روزانه ۴۰۰ آزمایش در آزمایشگاه خاک و مکانیک یزد انجام می‌شود+فیلم

یزد- ایرنا- مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان یزد گفت: روزانه ۴۰۰ نمونه آزمایش طبق استاندارد در چهار حوزه مقاومت مصالح، شیمی و فیزیک، مکانیک خاک و سنگ و خدمات آزمایش‌های غیرمخرب در این مجموعه در استان انجام می‌شود.

" سید عیسی لاهوتی " روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۹۵ هزار آزمایش کنترل کیفیت آسفالت، بتن، سیمان، میلگرد و خاک برای راه سازی و اجرای طرح‌های مختلف عمرانی و ساخت و سازها در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه این مجموعه دارای آزمایشگاه‌های مختلف استاندارد با امکانات و تجهیزات مورد نیاز و مناسب و کارشناسان مجرب است ادامه داد: هدف اصلی نظارت و بررسی کیفیت برای اجرای طرح‌های عمرانی ایمن و کمک به مردم و جامعه است.

این مسئول بیان کرد: ارتقای کیفی طرح‌های مختلف عمرانی در داشتن جاده‌های استاندارد با آسفالت مناسب و همچنین ایمن سازی در تمامی ساخت و سازها بر اساس مقررات جزو اهداف این مجموعه است.

لاهوتی بیان کرد: هم‌اکنون وضعیت آسفالت جاده‌ها در استان با کنترل و نظارت‌ها در سطح بالایی قرار دارد و برای تداوم آن شهروندان می‌توانند نظرات خود را به این مجموعه ارائه که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک یزد گفت: حوزه اصلی فعالیت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک یزد شامل خدمات آزمایشگاهی، مشاوره راه، فرودگاه و راه‌آهن، آموزشی و پژوهشی، مطالعات ژئوتکنیک، پهنه بندی و کاوش‌های صحرایی ، خدمات کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی و سامانه اطلاعات داده‌های مکانی راه‌های کشور است.

لاهوتی در پایان از عموم شهروندان خواست هرگونه سوال یا نظری در خصوص اهداف و ماموریت‌های این مجموعه دارند به بلوار پاسداران یزد مراجعه که راهنمایی و پاسخ داده می‌شود.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha