نماینده بیله‌سوار: فعالتر شدن گمرک مطالبه اصلی مردم این شهرستان است

اردبیل-ایرنا-نماینده مردم شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس گفت: گمرک بیله‌سوار مغان عملا غیرفعال و تعطیل بوده و بازگشایی و فعالتر شدن آن در کمترین زمان، مطالبه مردم این شهرستان است.

عباس جهانگیرزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مسایل اجتماعی و اقتصادی بسیاری از خانواده‌های بیله‌سوار به این گمرگ گره خورده است و همانطور که گمرکات در استان‌های دیگر فعال است، مردم منطقه انتظار فعالیت عملی گمرک را خواستارند.

وی همچنین با اشاره به مشکلات راه این شهرستان مرزی بیان کرد: با اعتبارات قطره چکانی در حوزه راه هیچوقت شاهد توسعه جاده‌های منطقه نخواهیم بود و نیازمند توجه بیشتر در این خصوص هستیم. 

او همچنین با اشاره به مصوبه مجمع تشخصی مصلحت در باره منطقه آزاد تجاری ، صنعتی استان اردبیل افزود: بیله‌سوار شرایط مرکزیت منطقه آزاد را دارد و اجرای این طرح در شهرستان به نفع توسعه استان اردبیل خواهد بود.

جهانگیرزاده همچنین به مشکلات آب شرب این شهرستان اشاره کرد و گفت: در حوزه انتخابیه‌ام از  ۶۵۰ روستا و قشلاق  ۳۳۰ روستا و قشلاق در زمینه آب شرب مشکل دارند.

وی عنوان کرد: حدود ۷۰ درصد عشایر استان در شهرستانهای پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز ساکن هستند ولی فقط ۲۵درصد خدمات به آنها ارایه می‌شود.

پیش از ین رئیس گمرک بیله سوار مغان تعطیلی گمرک بیله سوار مغان را غیر واقع ذکر کرده و از فعال بودن آن خبر داده بود.

در جریان سفر ماه گذشته سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد  به بیله‌سوار مغان دادستان این شهرستان نیز از تعطیلی گمرک خبر داده و خواستار فعال شدن آن شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha