۱ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۵۶
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84586091
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان شمالی: بازار کشورهای همسایه در اولویت‌ است

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی دسترسی به بازار کشورهای همسایه را از اولویت های استان دانست و گفت: باید بازار محصولات این خطه را در این کشورهای فعال کنیم تا به توسعه اقتصادی مطلوب دست پیدا کنیم.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز چهارشنبه در گردهمایی ائمه جمعه خراسان شمالی اظهار داشت: سند توسعه استان به خوبی مطالعه و تمامی ظرفیت های و تهدیدهای استان بررسی شده و بعد از بازنگری بازدیدهای میدانی و جهادی در دستور کار قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: محصولات کشاورزی خراسان شمالی به عنوان مزیت نسبی باید در بازار کشورهای همسایه شناخته شده باشد.

حسین نژاد ادامه داد: همچنین توزیع اعتبارات ملی و استانی باید بر محور عدالت باشد و بهره وری درست از این اعتبارات باید در اولویت اصلی مدیران استانی قرار گیرد.

وی ادامه داد: تمامی این فعالیت های اقتصادی تنها راهبرد است و سیاست خروجی این فعالیت ها در روند کار با خرد جمعی و اعتماد بخشی به جامعه ایجاد می شود.

استاندار خراسان شمالی افزود: فرماندار، امام جمعه و مردم از اضلاع توسعه شهری محسوب می شوند و اگر از پشتوانه معنوی مردم استفاده و همگام با مردم حرکت کنیم حل مشکلات تسهیل می شود.

زیرساخت های فرهنگی باید ارتقا یابد

حسین نژاد در ادامه گفت: در مسائل فرهنگی و اجتماعی دچار مشکلات فراوان هستیم که کار امامان جمعه را سخت می کند.

وی بیان کرد: جامعه ما با هجمه های زیادی همراه است و نتوانسته ایم تئوری شبیخون فرهنگی را به خوبی برای مردم تفهیم کنیم لازم است تا در این زمینه فعالیت بیشتری انجام شود.

 استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اولویت فعالیت هر مدیری باید تاکید و رسیدگی به مسائل فرهنگی باشد چرا که زیرساخت های فرهنگ پایه اقتصاد را نیز تشکیل می دهد و اگر در این حوزه  موفق عمل کنیم زیرساخت های اقتصادی نیز توسعه می یابد.

وی اظهار داشت: جامعه ای که بی تفاوت به مسائل فرهنگی باشد آسیب می بیند چرا که مردم در این جوامع منفعل هستند و هیچ توانایی ندارند.

حسین نژاد بیان کرد: برگشتن به آرمان های انقلاب از اهداف دولت رییسی است و اگر این مسائل را در جامعه تببین نکنیم رسالت فرهنگی خویش را به خوبی انجام نداده ایم.

مدیر اتوکشیده نمی خواهیم

استاندار خراسان شمالی در ادامه افزود: مدیران بدنه استان، معاونان و مدیران کل باید سنجش شوند و اگر همراه  با نظام و خدمتگزار مردم باشند به کار خود ادامه می دهند و اگر به هر دلیلی تصمیم بر تغییر باشد مدیر را صدا خواهیم زد و با جرات تمام تغییر را انجام می دهیم.

وی افزود: تغییر مدیران بدلیل سنجش، زمانبر و هم اکنون هماهنگی های لازم در حال انجام است.

حسین نژاد بیان کرد: نیروی اتوکشیده که تنها ادعای مدیریت می کند نیاز نداریم و نیروهای هم جهت با انقلاب، نظام مقدس جمهوری اسلامی، ولایتمدار، پای کار و از خود گذشته را حمایت خواهیم کرد.

وی بیان کرد: نیروی دولتی باید بین مردم و با عوام باشد و حرف های عموم را بفهمد تا توانایی اجرای خیلی از فعالیت های مردمی و خارج از اعتبارات را داشته باشد.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: مدیری که به مردم عشق نداشته باشد و از مردم فاصله گیرد توان کار ندارد.

وی خاطرنشان کرد: به مردم وعده دروغین ندهیم که در این صورت بدبینی در جامعه ایجاد می کند و سعی کنیم با شناختی که از یکدیگر داریم مشکلات استان را برطرف کنیم.    

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha