بارش‌ رگباری از فردا برخی مناطق خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: رگبار باران همراه رعد و برق با احتمال بارش تگرگ در این استان به ویژه نیمه غربی آن از فردا یکم دی ماه در پی ورود سامانه بارشی همزمان با نخستین روز فصل زمستان پیش‌بینی می‌شود.

آیدا فاروقی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین با ورود این سامانه جوی بارشی از سمت شرق به خراسان رضوی روند کاهش دمای هوا از فردا چهارشنبه در سطح استان آغاز خواهد شد.

وی به تداوم این وضعیت جوی تا اوایل هفته آینده در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: وزش موقت باد شدید همراه با گرد و خاک به خصوص در مناطق بادخیز استان نیز ظرف همین مدت دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: افزایش ابرناکی آسمان از پنجشنبه شب دوم دی ماه به ویژه برای مناطق کوهستانی واقع در شمال غرب استان نیز پیش‌بینی می‌شود که در ارتفاعات هزار مسجد با احتمال بارش‌ پراکنده همراه خواهد بود. 

وی دمای هوای مشهد را  ظرف ۲۴ ساعت اخیر بین ۹ تا ۱۷ درجه سلسیوس ذکر و بیان کرد: بیشینه دمای هوای امروز ۳۰ آذر ماه در این شهر به ۲۰ درجه و کمینه آن به سه درجه می‌رسد.

فاروقی افزود: همچنین بارش باران در تربت‌حیدریه، خواف، بردسکن و تایباد در طول ۲۴ ساعت اخیر ثبت شد که بیشترین آن در خواف به میزان ۱.۳ بارید.  

تربت‌حیدریه واقع در جنوب مرکزی خراسان رضوی با کمینه دمای هوای چهار درجه و سرخس در شمال شرق این استان با بیشینه دمای هوای ۲۵ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی ظرف ۲۴ ساعت اخیر بودند. 

بیشترین شدت وزش باد هم طی این مدت با سرعت ۶۱ کیلومتر در ساعت از فریمان واقع در مرکز جغرافیایی خراسان رضوی گزارش شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha