۳۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۳۶
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84584168
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شرکت‌های ایرانی محصولات خود را در اربیل عراق به نمایش گذاشتند

تهران - ایرنا - نمایشگاه اختصاصی بازرگانی ایران امروز ( سه شنبه ) با حضور « ایرج مسجدی » سفیر کشورمان در اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق گشایش یافت.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های عراق، در این نمایشگاه تجاری که به مدت چهار روز ادامه می‌یابد ۱۳۰ شرکت ایرانی محصولات تجاری خود را به منظور بازاریابی و توسعه عملیات مبادلات تجاری با اقلیم کردستان عراق به نمایش گذاشته اند.  

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه افزون بر سفیر کشورمان، «کمال مسلم» وزیر تجارت و صنعت اقلیم کردستان، «بیکرد طالبانی» وزیر کشاورزی و آب منطقه‌ای کردستان، «امید خوشناو» استاندار اربیل و «نصرالله رشنودی» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل حضور داشتند.   

بر اساس گزارش رسانه‌های عراق،   «ایرج مسجدی»  سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد پیش از گشایش این نمایشگاه امروز (سه شنبه) با «نچیروان بارزانی»  رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار کرد و دو طرف درباره گسترش روابط و مناسبات بین ایران و کردستان عراق گفت و گو کردند.  

دفتر ریاست اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این دیدار روابط  بغداد و اربیل با جمهوری اسلامی ایران و توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه‌های گوناگون مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بر گسترش این همکاری ها تاکید شد. 

بیانیه افزود که مسجدی و بارزانی همچنین در خصوص آخرین تحولات منطقه و همچنین خطر تروریسم و حملات اخیر داعش گفت و گو کردند. 

در این بیانیه آمده است که دو طرف بر اهمیت تلاش برای حفظ امنیت و ثبات در منطقه و گسترش مناسبات و روابط بر اساس دوستی و منافع مشترک توافق کردند. 

بر اساس این بیانیه، بارزانی و مسجدی بر تقویت و توسعه بیشتر روابط اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha