۵۰ میلیارد ریال برای ارتقای ایمنی و کیفی راه‌های استان سمنان تامین شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل مصوبات سفر رییس جمهور به استان برای بهبود وضعیت راه‌های سمنان در نظر گرفته شد.

احسان منصور کیایی عصر دوشنبه در نشست خبری در سالن جلسات اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان ابراز داشت: اعتبارات در نظر گرفته شده از محل مصوبات سفر رییس جمهوری در ۲ بخش رفع نقاط حادثه‌خیز و نگهداری و لکه‌گیری آسفالت جاده‌های استان هزینه خواهد شد.
وی با اشاره به وجود چهار نقطه مستعد حادثه‌خیز در محورهای استان سمنان ، ادامه داد: طرح رفع نقص ۲ نقطه در محدوده لاسجرد و ایوانکی به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و رفع نقص نقاط دیگر در دستور کار است.
منصورکیایی تصریح کرد: استان سمنان از لحاظ فراوانی واژگونی خودرو در کشور رتبه دوم را دارد و در کنار رفع نقص نقاط حادثه‌خیز، توجه به افزایش شمار مجتمع‌های خدماتی و رفاهی و افزایش مدت ماندگاری مسافر برای کاهش تصادفات باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.
وی افزود: مجوز ساخت ۶۲ مجتمع خدماتی و رفاهی در محورهای مواصلاتی استان سمنان صادر شده که اکنون ۲۳ مجتمع در حال ساخت است و ۳۴ مجتمع بهره‌برداری می‌شود.
وی یادآور شد: اگر تمام ۶۲مجتمع خدمات رفاهی در استان سمنان به بهره‌برداری برسد می‌توان گفت به طور متوسط در هر ۳۵ کیلومتر در جاده‌های استان سمنان یک مجتمع وجود دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: ۵۷ دستگاه تردد شمار، ۲۷ دوربین نظارتی و ۶۳ سامانه ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی استان به منظور تامین ایمنی راه‌ها فعال است.
منصورکیایی تصریح کرد: میانگین عمر ناوگان باری در کشور ۱۷.۵ سال و این عدد در استان سمنان ۲۱.۲ سال است و آمار نشان می‌دهد نوسازی ناوگان باری استان ضروری است.
وی افزود: ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع بار مانند گچ، سنگ گچ و خاک معدنی به وسیله ناوگان باری از استان سمنان از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه امسال حمل شد.
منصورکیایی یادآور شد: چهار هزار و ۱۰۰ ناوگان مسافری و باری در استان سمنان وجود دارد که این تعداد ناوگان موجب اشتغال ۶ هزار راننده شده است.
وی با اشاره به حجم سرمایه و شمار اشتغالزایی ایجاد شده در استان سمنان به واسطه ناوگان باری و مسافری خواستار توجه ویژه به این استان برای پرداخت تسهیلات نوسازی ناوگان شد.
منصورکیایی افزود: گرانی لوازم یدکی و لاستیک از دیگر مشکلات رانندگان استان سمنان است که نوسازی ناوگان به صورت مستقیم نقشی مهم در کاهش هزینه ‌ها دارد.
وی یادآور شد: افزایش کرایه حمل و نقل آسیب جدی است و نوسازی ناوگان با کاهش هزینه‌ها نقشی مهم در کرایه دارد.

تردد ۱۱.۳۳ میلیون خودرو به استان سمنان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با بیان اینکه تردد ۱۱ میلیون و ۳۳ هزار خودرو در ورودی ۹ محور اصلی به استان سمنان از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه ثبت شده است، اظهار داشت: پلاک خودروهای استان‌های تهران، گلستان، خراسان رضوی و شمالی بیشترین تردد را در محورهای مواصلاتی استان داشتند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان ابراز داشت: بیشترین تردد پلاک‌استان سمنان به استان‌های تهران، گلستان، خراسان رضوی، قم و مازندران است.
منصور کیایی در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر نبود ناوگان عمومی در مسیر پر تردد سمنان به قم بر اساس آمار گفته شده، اعلام کرد تلاش می‌شود ناوگان عمومی برای این مسیر برنامه‌ریزی شود.

کرونا جان راهدار سمنانی را گرفت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: ویروس کرونا مرگ یکی از راهداران استان را رقم زد.
وی ادامه داد: راهداری با توجه به امکانات موجود سخت است، اما جای تقدیر دارد که راهداران در این شرایط به نحو مطلوب ارائه خدمت می‌کنند.
وی بیان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان دارای ۱۵۶ دستگاه ماشین‌آلات راهداری و ۱۵ راهدارخانه است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: ۲هزار و ۷۶ کیلومتر راه در استان وجود دارد که از این وسعت ۳۰ کیلومتر آزادراه و ۳۹۲ کیلومتر بزرگ راه است.

به گزارش ایرنا، بیست و ششم آذر تا یکم دی ماه با عنوان هفته حمل و نقل، راهداری و رانندگان نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha