فرماندار سرپل‌ذهاب: عشایر فاقد بیمه از نهاده‌های دامی محروم می‌شوند

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار سرپل‌ذهاب با تاکید بر اینکه عشایر باید از پوشش بیمه‌ای استفاده کنند، گفت: چنانچه این قشر بیمه نداشته باشند از دریافت نهاده‌های دامی محروم می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «نورالدین فرزادی‌پور» روز دوشنبه در جلسه رسیدگی به مشکلات عشایر افزود: حدود سه هزار خانوار عشایر در شهرستان سرپل ذهاب داریم و فرصت خوبی ایجاد شده تا به ازای هر دام ۱۲۰ کیلو، نهاده‌های دامی را در با قیمت هر کیلو ۲ هزار و ۵۰۰ تومان قرار دهیم از این رو از آن ها درخواست می کنیم از آن استفاده کنند.

وی اظهار داشت: در روستای کلاوه از توابع شهرستان سرپل ذهاب به طول ۴.۲کیلومتر با بیش از ۹۱۵ میلیون تومان اعتبار راه عشایری احداث شده که در گذشته مردم و عشایر برای دسترسی به چراگاه ها با مشکل مواجه بودند و با ایجاد این مسیر شاهد رفع مشکل آن ها هستیم.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: راه دسترسی عشایر مناسب‌سازی و بهسازی شده و امید دارم با همکاری امور عشایری بتوانیم خدمات مطلوب تر و بهتری برای عشایر ارایه دهیم.

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: هدف از برگزاری این جلسه در خصوص بررسی و پیگیری مسائل و مشکلات حوزه عشایر این شهرستان است که خوشبختانه به توافق رسیدیم با پیگیری مسایل عمرانی و مشکلات سوخت فسیلی، آبرسانی، احداث راه‌ها این مشکلات را مرتفع سازیم.

«موسی بیات» از توزیع نهاده‌های دامی در بین عشایر به میزان هر خانوار یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم در چند روز آینده خبر داد.

وی اظهار داشت: بیمه دام به عنوان یک دستورالعمل است که همه دامداران بایدآن را  انجام دهند و برای دریافت  نهاده‌های دامی نیز باید این دستور العمل را رعایت کنند.

عشایر شهرستان سرپل ذهاب ۲ هزار و ۹۲۱ خانوار،  ۱۶ هزار و ۷۵۰ نفر جمعیت دارند که ۲۷۰ خانوار آن در مناطق ییلاقی و ۲ هزار و ۶۷۱ خانوار آن در مناطق قشلاق مستقر هستند و در مجموع بیش از ۲۷۱ هزار راس دام سبک و بیش از یک هزار راس دام سنگین همراه دارند.

عشایر قصرشیرین و سرپل‌ذهاب شامل ایلات و طوایف خزل، سنجابی، قلخانی، گوران  کرند، قلعه شاهین و ثلاث باباجانی هستند که در مناطق سومار، خان لیلی، نفت شهر، بازی دراز، خسروی، گندمبان و اطراف شهر و نیز حاشیه روستاهای کرکهرک، انجیربان، گره صدف، تنگه حمام، پل شیرازی، کنه کبود، تق تق و حسین آباد مستقر می‌شوند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha