معاون علوم پزشکی یاسوج: کهگیلویه و بویراحمد مرکز رادیوتراپی ندارد

یاسوج - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: نبود مرکز رادیوتراپی(پرتودرمانی) در کهگیلویه و بویراحمد موجب شده بیماران سرطانی علاوه بر تحمل درد، برای ادامه معالجات خود در سال چندین بار رنج سفر به استان های همجوار را تحمل کنند.

 علیرضا ملک پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اطهار داشت: در واقع این استان، مرکز پزشکی هسته ای و مرکز رادیوتراپی ندارد و  مشکلات پیش روی بیماران سرطانی در دستور کار قرار گرفت و مجوز پزشکی هسته ای برای این بیماران گرفته شد.

ملک پور عنوان کرد: ساخت مرکز  پزشکی هسته ای آغاز شده و حواله دستگاه به ارزش ۶۰۰ هزار یورو گرفته شده است.

وی تصریح کرد: چنانچه کار به همین روند پیش رود و مشکلی پیش نیاید تا ابتدای سال آینده مرکز پزشکی هسته ای راه اندازی می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابراز داشت: بیماران سرطانی استان به خاطر اسکن های هسته ای مجبورند به استان های مجاور عزیمت کنند.

ملک پور تاکید کرد: ایجاد مرکز رادیو تراپی در استان نیاز به یک سازه اختصاصی و اعتبار قابل توجهی دارد و تاکنون وزارت بهداشت و درمان در این رابطه اعتبار خاصی قرار نداده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: مقرر شده با مشارکت بخش خصوصی در بیمارستان امام سجاد یاسوج این مرکز ایجاد شود.

امید است با پیگیری های مسئولان وزارت بهداشت و درمان و متولیانی استان ساخت این مراکز در دستور کار ویژه قرار گیرد تا از حجم مشکلات این بیماران در استان کاسته شود.

طبق مطالعات انجام شده توسط سازمان بهداشت جهانی، سرطان یکی از اصلی ترین علل مرگ و میر و ناتوانی در جهان است که با روند رو به رشدی مردم کشورهای در حال توسعه و پیشرفته را در معرض خطر قرار داده است. 

مطالعات نشان می دهد بیماری سرطان سومین عامل مرگ و میر در ایران بوده، تخمین زده می شود سالیانه بیش از ۷۰ هزار مورد جدید سرطان در کشور اتفاق افتد.

بر اساس آخرین آمار بیش از ۶ هزار بیمار سرطانی در این استان وجود دارد و آنان سالانه هزینه های زیادی برای درمان بیماری خود متحمل می شوند.

بیماران سرطانی در کهگیلویه و بویراحمد  همچنین از نبود مرکز پرتودرمانی رنج می برند و سال هاست چشم انتظار یک مرکز پرتودرمانی هستند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha