سند راهبردی ترویج فرهنگ اقامه نماز در استان ها تدوین شود 

یاسوج - ایرنا - قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با تسلیت ایام فاطمیه، گفت: سند راهبردی ترویج فرهنگ اقامه نماز در تمامی استان ها از جمله کهگیلویه و بویراحمد تهیه و تدوین شود. 

به گزارش ایرنا، سید احمد زرهانی روز یکشنبه به صورت ویدئوکنفرانس در نشست شورای اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار  داشت: این سند راهبردی باید در قالب یک برنامه پنج ساله از ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۵ بوده و در آن وظایف دستگاه های اجرایی برای ترویج فرهنگ اقامه نماز تعیین شده و علاوه بر آن نیز نمازخانه های دستگاه های اجرایی، مدارس، دانشگاه ها و بین راهی احیا و وضعیت اقامه نماز  جماعت در دستگاه های اجرایی مشخص شود. 

وی افزود: ترویج فرهنگ اقامه نماز همواره از تأکیدها در منویات رهبر معظم انقلاب است و بر همین اساس نیز باید بیش از پیش جدی  گرفته شود. 

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: نکته برجسته در بیانات رهبر معظم انقلاب حرکت به سوی ایران قوی و تمدن نوین اسلامی است. 

زرهانی عنوان کرد: لازمه رسیدن به ایران قوی توجه به فناوری ها، تکنولوژی ها و دستاوردهای علمی بوده و لازمه دستیابی به تمدن نوین  اسلامی نیز معنویت، اخلاق، دین و فرهنگ است. 

وی ابراز داشت: اقامه نماز هسته اصلی معارف دینی بوده و لازمه دستیابی به تمدن نوین اسلامی نیز فراهم شدن هر چه بیشتر زمینه برای  رشد اخلاق و معنویت خواهد بود. 

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: لازم است که سیاستگذاری اصولی در شورای اقامه نماز استان ها از جمله کهگیلویه و بویراحمد انجام شود. 

زرهانی اظهار داشت: تلاش برای تولید محتوا به منظور گسترش معارف نماز با کمک روش ها و ابزارهای مختلف از جمله هنر، کتاب، رسانه  و فضای مجازی در تمامی استان ها از جمله کهگیلویه و بویراحمد ضروری است. 

وی خواستار تشکیل و فعالیت کارگروه یا اتاق فکر در تمامی استان ها از جمله کهگیلویه و بویراحمد برای ایجاد پیوند هر چه بیشتر بین خانه، مدرسه و مسجد شد. 

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج نیز در این نشست گفت: مسائل دینی، اخلاق، معنویت، ارزش های الهی و  انسانی و مظاهر عبادی در دوران رژیم پهلوی سرکوب می شد و یکی از فلسفه های مهم انقلاب نیز مقابله جدی با اینگونه امور بوده است. 

آیت الله سید نصیر حسینی اظهار داشت: پایه و اساس دین مبین اسلام چند مورد بوده که یکی از آنها نیز فریضه دینی نماز است. 

وی افزود: فرد یا جامعه ای که به نماز توجه و اهمیت لازم را ندهد هیچگاه به فضایل اخلاقی مزین نخواهد شد زیرا این فریضه دینی عامل  بازدارنده از انواع فسدها و منکرات است. 

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج بیان کرد: ترویج فرهنگ اقامه نماز موجب مقابله با آسیب ها و ناهنجاری های  مختلف اجتماعی می شود به طوری که هزینه های مورد نیاز در این زمینه نیز به طور چشمگیر کاهش می یابد. 

آیت الله حسینی عنوان کرد: تقسیم کار بین دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری هر چه مطلوبتر اجلاس استانی نماز  انجام و منابع مالی مورد نیاز به منظور برگزاری آن نیز از سوی دستگاه های اجرایی این استان تأمین شود. 

وی ابراز داشت: اقامه نماز جماعت در دستگاه های  اجرایی کهگیلویه و بویراحمد مهم بوده و دلایل کم کاری یا فعالیت اندک در این زمینه نیز باید توضیح و پاسخ داده شود. 

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: زیبنده نیست که فریضه دینی نماز به طور اندک در دستگاه های  اجرایی این استان اقامه شود. 

آیت الله حسینی اظهار داشت: مکان های در نظر گرفته شده برای اقامه نماز در دستگاه های اجرایی، مدارس و دانشگاه های کهگیلویه و  بویراحمد باید مناسب و در خور شأن باشند و نمازخانه های بین راهی استان نیز ساماندهی شوند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: یکی از رسالت های مهم و اصلی پیامبران الهی امر به اقامه نماز و احیای این فریضه دینی بوده است. 

سید جواد هاشمی مهر اظهار داشت: بخش عمده ای از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی به دلیل بی توجهی به فریضه دینی نماز است.  

وی افزود: بهترین و مناسب ترین مانع برای جلوگیری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی توجه به فریضه دینی نماز است. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باید برای ترویج فرهنگ اقامه نماز در دستگاه های اجرایی،  مدارس و دانشگاه های این استان تلاش و همت بیشتری شود. 

هاشمی مهر عنوان کرد: انتظار و توقع از رسانه های کهگیلویه و بویراحمد آن است که برای تبیین هر چه بیشتر اهمیت و فضایل نماز و پیاده  کردن احکام اسلام اقدام کنند. 

وی ابراز داشت: اثرگذاری و نتایج مثبت این امر مهم نیز بررسی و از سوی رسانه های کهگیلویه و بویراحمد اطلاع رسانی شود. 

هاشمی مهر گفت: می توان از ظرفیت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز در زمینه بیان اهمیت و فضایل نماز استفاده مطلوب تری کرد.  

وی با انتقاد از حضور نیافتن برخی مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در نشست های برگزار شده با حضور استاندار و معاونان وی یا  نماینده ولی فقیه در استان، اظهار داشت: پس از این از حضور معاونان یا نمایندگان مدیران اجرایی استان در چنین نشست هایی جلوگیری  می شود. 

رییس ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: در مورد اهمیت نماز همین بس که معراج مؤمن بوده و ملاک سنجش  و پذیرش دیگر اعمال خواهد بود. 

حجت الاسلام رضا قاسمی اظهار داشت: اقامه نماز عامل رسیدن انسان به معنویت بوده و از جایگاه، قداست و ارزش ویژه ای نیز در دین  مبین اسلام برخوردار است. 

وی افزود: اجلاس استانی نماز در فاصله زمانی آبان تا دی هر سال در استان ها برگزار می شود که سال قبل به دلیل شرایط کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار نشد. 

رییس ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این اجلاس امسال با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان برگزار می شود و زمان  آن نیز به زودی تعیین و اعلام خواهد شد. 

حجت الاسلام قاسمی عنوان کرد: این اجلاس با همکاری استانداری و دیگر دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود. 

وی ابراز داشت: اقامه نماز جماعت در دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد نیز به دلیل شرایط کرونایی تا اندازه ای کمرنگ شده که در  آینده ای نزدیک با توجه به تزریق واکسن کرونا و همراه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی اقامه می شود. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha