معاون وزیر تعاون: از ۱۰ هزار تعاونی مسکن، پانصد مورد با مشکل مواجه‌اند

یزد - ایرنا - معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا در بستر تعاونی اقتصادشان را دگرگون کرده‌اند، گفت: در کشور ۱۰ هزار تعاونی مسکن فعال وجود دارد که از این تعداد پانصد مورد با مشکل مواجه‌اند، اما کل تعاونی‌های به خاطر آنها زیرسوال می‌رود.

به گزارش ایرنا ، مهدی مسکنی روز جمعه در نشست با روسای ادارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان های استان یزد، افزود: مشکلات به وجود آمده برای تعاونی های مشکل دار نیز به عدم نظارت و دخالت بی مورد ادارات بر می گردد که به علت کمبود منابع و نیروی انسانی و غیره کنترل به موقع انجام نداده اند.

وی استان یزد را پایتخت تعاونی های ایران دانست و اظهار کرد: سرمایه تعاونی ها که در استان یزد مستقر هست ۹۶ هزار میلیارد تومان است که این میزان سرمایه مبین فرهنگ غنی یزدی ها در زمینه فعالیت های اقتصادی تعاونی است.

مسکنی با بیان اینکه از قدیم یزدی ها را به قناعت می شناسند، ادامه داد: سبک کاری، زندگی و عبودیت یزدی ها سرمایه معنوی است که می تواند در بخش تعاون باعث کارهای بزرگ شود و کارهای بزرگی نیز در این زمینه انجام شده است.

وی با تبیین بیانات مقام معظم رهبری در بحث سهم ۲۵ درصد بخش تعاون در اقتصاد تصریح کرد: نظام سرمایه و پولی ایران دچار گرفتاری است ولی تعاونی ها کمتر دچار مشکل شده اند، تعاونی ها به دلیل همبستگی که بین آنها وجود دارد کمتر دچار ریزش شدند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اگر می خواهیم با فقر مبارزه و اشتغال ایجاد کنیم؛ هیچ راهی نداریم که به این مدل پیشرفته در اسلام که همان تعاون است روی بیاوریم و این مهم بدون مجاهدت نیروهای استانی و صف محقق نمی شود.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: برای دست یافتن به اقتصاد مطلوب هیچ راهی نداریم که به مردم پناه ببریم و با توسعه بخش تعاون می توان برای عده زیادی فرصت اشتغال ایجاد کرد همان طور که در یزد ۲۵۰ هزار نفر در تعاونی ها کار می کنند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قالب سفر روز جمعه رییس جمهوری و هیات دولت به استان یزد سفر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha