تقویت اعتبارات استانی، انتظار دستگاه قضا یزد از رییس جمهور است

یزد - معاون مالی و پشتیبانی و عمرانی دادگستری یزد با بیان تخصیص نیافتن برخی از اعتبارات استانی مصوبات سفر رییس وقت دستگاه قضا در سال ۹۸ به این استان گفت: تقویت اعتبارات استانی، انتظار دستگاه قضای استان یزد از رییس جمهور است .

مجید دهقان بنادکی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا از تعامل سازنده و دوسویه دستگاه قضایی و دستگاه‌های اجرایی استان خبرداد و افزود: با وجود تعامل و همکاری خوب مسئولان در استان ،  اعتبارات استانی سفر ایت الله رئیسی در زمان مسئولیت قوه قضائیه، وضعیت مناسبی ندارد و در اجرای مصوباتی از محل اعتبارات استانی پیش بینی شده بود، با مشکل روبرو هستیم که امید آن می رود سفر ایشان به عنوان رییس جمهور به استان زمینه تقویت اعتبارات استانی و صدور مجوزهای لازم برای مصوبات مرتبط با دستگاه قضایی را تسهیل کند.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات، پیش بینی سقف پایین ردیف اعتبارات قضایی استان در جدول اعتبارات قانون بودجه است که با وجود نظر مساعد و همکاری خوب مسوولان استان، پرداخت اعتبارات استانی سفر رییس وقت قوه قضائیه را با مشکل روبرو کرده است. بدین ترتیب لازم و ضروری است سقف پرداختی اصلاح و افزایش یابد.

این مسوول قضایی استان یزد در خصوص  سفر سیدابراهیم رییسی در منصب رییس قوه قضاییه در سوم بهمن سال ۹۸ به استان گفت: این سفر منشاء خیر و برکات به استان بود و دستاوردهای خوبی به همراه داشت و ۵۶ مصوبه در حوزه عمرانی دستگاه قضایی و ادارات تابعه قوه قضائیه در استان حاصل آن بود که از این تعداد سازمان زندان ها هشت مصوبه ، دادگستری ۲۱ مصوبه، شورای حل اختلاف هفت مصوبه، سازمان قضایی نیروهای مسلح سه مصوبه ، پزشکی قانونی هفت مصوبه و اداره کل بازرسی نیز سه مصوبه در این سفر داشت.

معاون مالی و پشتیبانی و عمرانی دادگستری یزد خاطر نشان کرد: برای این  مصوبات در مجموع ۷۱ میلیارد و ۹۵۲ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود که از این مبلغ ۲۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از حساب خاص قوه قضاییه ، ۲۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از اعتبارات دولتی و عمومی قوه قضاییه  و ۲۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان نیز از اعتبارات استانی پیش بینی شده بود.

دهقان بنادکی تصریح کرد: همچنین علاوه بر اعتبار یاد شده بعد از سفر نیز مبلغ چهار میلیارد و ۲۵۲ میلیون تومان دیگر به اعتبار پیش بینی شده، اضافه شد که مجموع اعتبارات برای ۵۶ مصوبه به ۷۶ میلیارد و ۲۰۲ میلیون تومان رسید و مبلغ اعتبارات خاص قوه قضاییه به ۳۳ میلیارد و ۸۵۲ میلیون تومان افزایش یافت.

وی یادآور شد: از محل اعتبارت خاص هم ۲۶ میلیارد و ۲۵۲ میلیون تومان از حساب خاص به استان تخصیص یافته که بر اساس مصوبات بین دستگاه های تابعه در استان با توجه به مصوبات آنها توزیع و هزینه شد.

دهقان بنادکی گفت: از مجموع اعتبارات دولتی و عمومی قوه قضاییه تاکنون ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و اعتبارات استانی هم یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان اختصاص و مابقی اعتبارات در حال پیگیری است .

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اعتبار مصوب مربوط به سال ۹۸ است  و شاهد افزایش قیمت ها و تورم در دو سال اخیر بوده ایم، امید است اعتبار پیش بینی شده برای مصوباتی که بودجه  آنها از محل اعتبارات استانی بوده است، تعدیل و بروز رسانی شود، که استاندار یزد در این خصوص قول مساعد داده است.

معاون مالی و پشتیبانی و عمرانی دادگستری یزد یاد آور شد: از مجموع ۲۱ مصوبه حوزه دادگستری ۱۲ مصوبه آن به صورت صد درصد اجرا شد و مابقی در حال اجر و از پیشرفت خوبی برخوردار است و فقط تنها یک مصوبه مربوط به ساخت ۱۲ خانه سازمانی برای مجموعه دادگستری در استان بود که تامین زمین آن با مشکل روبرو شده و امید آن می رود در سفر رییس جمهوری این مصوبه گره گشایی شود.

وی اضافه کرد: همچنین مجموع مصوبات دستگاه های تابعه قوه قضائیه در استان ۳۶ مورد بود که ۱۹ مصوبه آن بصورت  صد درصد اجرا شد، ۶ مصوبه در حال اجراست و برای هفت مصوبه مقدمات آن فراهم شده اما به دلیل عدم تخصیص اعتبارات استانی اجرایی نشده است.

دهقان بنادکی ادامه داد: تکمیل ساختمان مجتمع قضایی اقتصادی ، توسعه ساختمان دادگستری مهریز و تفت ، ساخت ساختمان دادگستری بهاباد و دادگاه نیر ، تامین فضای حرفه آموزی زندانیان، خرید تجهیزات پزشکی و فنی برای پزشک قانونی ، تکمیل اندرزگاه نسوان ، طرح توسعه معاینات پزشکی قانونی و ساخت ساختمان اداره ثبت اسناد و املاک زارچ از مصوباتی است که اجرای آن در دست پیگیری است.

معاون مالی و پشتیبانی و عمرانی دادگستری یزد افزود: مصوبات یاد شده همه در راستای رفع کمبودها و مشکلات و با هدف خدمت رسانی بهتر به مردم شریف استان و حفط کرامت و شان مراجعان و کارکنان صورت گرفته است و حمایت مسئولان عالی قضایی کشور و در راس ان رییس قوه قضائیه حضرت حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در اجرای سریعتر  مصوبات سفرهای استانی  و تلاش و مساعدت در تامین اعتبارات آن ستودنی و قابل تقدیر است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در سال ۹۸ که مسئولیت قوه قضائیه را دارا بود، سفری به استان یزد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha