۲۵ آذر ۱۴۰۰، ۰:۴۸
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 84577890
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

۲۵ آذر ۱۴۰۰، ۰:۴۸
کد خبر: 84577890
بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- امضای تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و صداوسیمای این استان، راه‌اندازی قرارگاه محرومیت زدایی در سبزوار و نشست بانوان دغدغه‌مند مشهد با عکاسان نمایشگاه "عکس بانو" در این شهر از جمله اخبار کوتاه روز چهارشنبه در استان خراسان رضوی است.

مشهد- به گزارش دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، به‌ منظور برقراری ارتباط منظم و سازمان‌یافته و بهره‌گیری از توانمندی‌های رسانه‌ای، علمی و پژوهشی و بهره‌گیری از ظرفیتهای موجود تفاهمنامه همکاری بین این دانشگاه و صداوسیمای خراسان رضوی به امضا رسید. مشارکت در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، بهره‌مند شدن طرفین از امکانات یکدیگر از قبیل توان رسانه‌ای، فکری و پژوهشی، تبادل یافته های پژوهشی و نتایج تحقیقاتی و رعایت اصل امانتداری در تبادل اطلاعات، همکاری و مشارکت در تولیدات رسانه‌ای و برنامه‌ریزی‌های راهبردی از جمله موارد این تفاهمنامه است. دعوت از اعضای هیات علمی، پژوهشی و کارشناسان و مدیران دانشگاه برای حضور در شوراهای اندیشه ورزی، اتاق فکر برنامه‌ها و کارشناسان، حضور در برنامه‌های سیما، صدا، خبر، رادیو زیارت و رادیو دری و رادیو تاجیک، حمایت از تولیدات رسانه‌ای در باره ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه از جمله تعهدات صدا و سیما در این تفاهمنامه است. تعهدات دانشگاه آزاد اسلامی نیز در اولویت قرار دادن طرح‌های پژوهشی مرتبط با نیازهای صداوسیما، ارائه خدمات پژوهشی دانشگاه به صداوسیما، استفاده از منابع اطلاعاتی و پژوهشی و بهره‌برداری از نتایج آن‌ها در برنامه‌های تولیدی صداوسیما می باشد.

سبزوار- فرماندار ویژه سبزوار گفت: با راه‌اندازی قرارگاه محرومیت زدایی در این شهرستان با محوریت مساجد روند محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار و حاشیه این شهر شتاب گرفته است. سیدمجتبی علوی مقدم در همایش تحقق محله اسلامی با محوریت مساجد و پایگاههای مقاومت بسیج سبزوار افزود: از طریق قرارگاه محرومیت زدایی، مشکلات مناطق حاشیه شهر و مناطق روستایی شناسایی و با همکاری دستگاه ها نسبت به رفع آنها اقدام می شود. وی ادامه داد: با توجه به نقش محوری مساجد، این مراکز به عنوان پایگاه های قرارگاه محرومیت زدایی و خدمات‌ رسانی مشخص شده اند چرا که شاکله و پایگاه همه حرکات و برنامه ریزی و موفقیتهای نظام از ابتدای انقلاب، مساجد و مردم بوده اند. فرماندار سبزوار گفت: ذیل قرارگاه محرومیت زدایی شهرستان کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی، عمرانی، برنامه ریزی و اقتصادی با تلاش دستگاهای اجرایی شکل گرفته است. وی با اشاره به کارکردهای مساجد هدایت کننده محله اسلامی افزود: این مراکز علاوه بر محل عبادت، محل رفع مشکلات و رفع اختلافات، محل توسعه فرهنگی و بصیرت افزایی، رشد اقتصادی، تجمع نخبگان و برنامه ریزان فرهنگ اسلامی است. علوی مقدم ادامه داد: مساجد می توانند حول محور ائمه جماعات و بر اساس طرح مسجد محله محور در انجام وظایف، برنامه ها و مشارکت اجتماعی و خدمت رسانی موثر باشند.

مشهد- در حاشیه نشست هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با رییس و مسوولان صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی از پوستر جشنواره ملی شعر مولود کعبه رونمایی شد. این جشنواره در سطح ملی و با محوریت شعر در قالب‌های گوناگون از هفتم دی ماه در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد آغاز خواهد شد و مراسم پایانی آن نیز اواخر بهمن ماه خواهد بود.

مشهد- مشاور امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: ظرفیت های هنری، افکار نو و ایده‌های خلاقانه‌ای بین بانوان این استان وجود دارد که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. طاهره طهماسبی در نشست بانوان دغدغه‌مند مشهد با عکاسان نمایشگاه "عکس بانو" افزود: بانوان هنرمند بسیاری در خراسان رضوی  فعالیت دارند که آثار آنها کمتر دیده شده و نیازمند اطلاع رسانی در این زمینه است. وی ادامه داد: رسانه ها نقش مهمی در اطلاع رسانی و بازتاب فعالیت های هنری بانوان دارند. مشاور امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی نمایشگاه عکس بانو در مشهد را از دستاوردهای هنر عکاسی در حوزه بانوان دانست و گفت: امیدوارم همزمان با هفته زن بتوانیم شاهد برگزاری این نمایشگاه در برخی شهرستانهای استان باشیم. نمایشگاه عکس بانو با موضوع زن و خانواده توسط ۱۵ نفر از عکاسان مشهدی که بیشتر آنان را  بانوان تشکیل می‌دادند از ۱۹ تا ۲۴ آذر ماه در هنرخانه بن بست مشهد دایر بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha