۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۱۶
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84577790
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشف مواد مخدر در مهاباد امسال ۵۲ درصد افزایش یافت

مهاباد- ایرنا- جانشین فرمانده انتظامی مهاباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۸۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح شهرستان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ "سردار علیزاده" روز چهارشنبه در در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: امسال همچنین با تلاش ماموران دایره مبارزه با مواد مخدر این شهرستان ۱۷۰ نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و ۶۵ نفر معتاد متجاهر نیز تحویل مراکز ترک اعتیاد داده شده است.

وی با بیان اینکه هر ماه ۶ طرح در قالب مبارزه با مواد مخدر در سطح شهرستان اجرا می شود، ادامه داد: همه دستگاه ها و نهادها باید در امر مبارزه با مواد مخدر با جدیت و به صورت گسترده وارد عمل شوند. 

جانشین فرمانده انتظامی مهاباد بیان کرد: اعتیاد به مواد مخدر از چالش‌ برانگیزترین آسیب‌های اجتماعی است که تأثیر نامناسبی را در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، امنیت و جلوگیری از توسعه پایدار در جوامع می‌گذارد، به همین دلیل مبارزه فراگیر و اطلاع‌رسانی به موقع باید از اولویت‌های مسوولان برای رویارویی با این معضل باشد. 

فرماندار مهاباد هم در این جلسه با بیان اینکه مرکز گذری کاهش آسیب یا "دی. آی. سی" تنها مرکز فعال استان است، اظهار داشت: از طرف شورای شهر ماهانه یک مبلغ برای کمک به هزینه های جاری مرکز DIC در نظر گرفته شده و انتظار داریم شورا برای کمک به امر مبارزه با مواد مخدر و جلوگیری از شب گردی معتادان برای پرداخت آن کمک کند.

عارف خدرلو با اشاره به لزوم برخورد با مراکز عرضه ادوات قلیان هم گفت: دکه های حاشیه سد نیز که بدون مجوز در حال فعالیت هستند، با همکاری اداره امور آب، شهرداری و نیروی انتظامی ساماندهی و در موارد مورد نیاز جمع آوری شوند.

وی اضافه کرد: ما باید برای اعتیاد و بعد از درمان معتاد برنامه داشته باشیم چرا که بعد از بهبودی باید از این افراد مراقبت و حمایت شود.

وی گفت: مسوولان باید زمینه اشتغال این گونه افراد را فراهم کنند چرا که نداشتن شغل مناسب و درآمد مهمترین مشکل افراد بهبودیافته در جامعه است.

رییس اداره بهزیستی مهاباد هم در این جلسه گفت: امسال ۳۹ پرونده در راستای اهدای وام و کمک به اشتغال معتادان ترک کرده تشکیل شده که از این تعداد تاکنون ۹ نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند.

مهران یوسفی افزود: هم اکنون ۱۰ پرونده هم به بانک های عامل معرفی شده و یک نفر نیز به دلیل نبود ضامن تاکنون موفق به کسب وام خود نشده است.

وی با اشاره به اینکه مبلغ تسهیلات حداقل ۵۰۰ و حداکثر یک میلیارد ریال است، گفت: امسال از سهمیه ۸۰ میلیارد ریالی اختصاص یافته به این شهرستان تاکنون بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در قالب طرح های مختلف برای اشتغالزایی معتادان اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا، در ادامه جلسه هر یک از اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر با ارایه توضیحات و راهکارهای لازم در زمینه های مختلف مرتبط با مواد مخدر بحث و گفت و گو کردند.

مهاباد ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha