۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۲۲:۰۷
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84573676
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار: اجرای طرح تصفیه پساب در شهرهای استان سمنان تسریع شود

سمنان- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: اجرای طرح تصفیه پساب و افزایش ضریب اتصال خانه‌های شهری به شبکه فاضلاب در شهرهای استان تسریع یابد.

به گزارش ایرنا، محمد حمیدی شامگاه شنبه در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب سمنان ابراز داشت: استفاده از پساب شهری برای تامین آب مورد نیاز صنعت اهمیت دارد.
وی ادامه داد: شهرداری سمنان لازم است تا با همکاری بخش خصوصی و صنعت، نسبت به ارتقاء ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهری به منظور استفاده صنعت از خروجی آب اقدام کند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان بیان کرد: اجرای طرح فاضلاب شهری در شهر سمنان بالغ بر ۶۰ درصد و در شهرهای شاهرود و دامغان تاکنون ۴۰ درصد اجرایی شده است که ضرورت دارد از بخش خصوصی برای تسریع در اجرای طرح استفاده شود.
هاشمی اضافه کرد: با ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب شهر سمنان و تکمیل اتصال انشعابات خانگی ، ۳۵۰ لیتر بر ثانیه آب از محل پسآب فاضلاب شهر سمنان در افق این طرح محقق می شود.
وی خاطرنشان کرد: تصفیه خانه فاضلاب شهر سمنان در حال حاضر ۱۰۰ لیتر بر ثانیه خروجی آب دارد که برای افق نهایی آن ۳۵۰ لیتر بر ثانیه در نظر گرفته شده است.
حمیدی تصریح کرد: ۴۲ هزار انشعاب فاضلاب به خانه‌های شهری فروخته شده که از این تعداد تاکنون بالغ بر ۲۵ هزار انشعاب به شبکه فاضلاب شهری سمنان متصل شدند.
به گفته سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان ۲۳۰ کیلومتر طول شبکه فاضلاب شهری سمنان است که تاکنون ۶۰ درصد آن اجرایی شده است.
تصفیه خانه فاضلاب شهر سمنان در جنوب این شهر قرار دارد. با افزایش ۸۰ کیلومتر به لوله‌کشی فاضلاب شهر سمنان، ظرفیت تصفیه پساب این شهر از ۱۰۰ کیلومتر بر ثانیه به ۳۵۰ کیلومتر بر ثانیه خواهد رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha