معرفی برترین های نوزدهمین دوره مسابقه ملی مهارت در رشته تهویه و تبرید

اهواز- ایرنا- برترین های نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت، یادواره شهید مدافع حرم رضا عادلی روز جمعه در آیینی در محل اتاق بازرگانی اهواز معرفی شدند.

به گزارش ایرنا بر اساس ارزیابی صورت گرفته توسط دفتر مسابقات ملی و بین المللی مهارت، "سجاد سخنگو" از اصفهان با ۷۳۲ امتیاز موفق به کسب مدال طلا، "علیرضا اشکذری یزد" از خراسان رضوی با ۷۲۸ امتیاز مدال نقره و "محمدرضا نبگانی" از خوزستان با ۷۲۱ امتیاز مدال برنز این دوره از مسابقات ملی مهارت در رشته تهویه و تبرید را کسب کردند.

همچنین "محمدرضا سرداری عمیدآبادی" از البرز با ۷۱۷ امتیاز  و "سید ابوالفضل زارع ده آبادی" از یزد با ۷۰۶ امتیاز شایسته دریافت دیپلم افتخار این دوره از مسابقات ملی مهارت شدند.

بر اساس این گزارش، بخش رقابتی مسابقات ملی مهارت در رشته تهویه و تبرید از ۱۵  تا ۱۷ آذر ماه به میزبانی خوزستان برگزار شد و در آیین اختتامیه آن از نفرات اول تا پنجم این رویداد تجلیل شد.

مسابقات ملی مهارت به دلیل ارتباط با رویداد جهانی که هر ۲ سال یکبار برگزار می شود به منظور ترویج مهارت آموزی، ارتقای مهارت و ارتباط بین مراکز آموزشی و صنعت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

المپیاد مهارتی موفق ترین نماد پژوهش در حوزه مهارت های فنی و حرفه‌ای است

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خوزستان در این آیین با اشاره به مسیر مشخص فعالیت‌های پژوهشی در مراکز آموزش عالی گفت: این در حالی است که المپیاد مهارتی را می توان موفق ترین نماد پژوهش در حوزه مهارت های فنی و حرفه‌ای دانست.

عبدالنبی سواعدی اظهار داشت: این دوره از رقابت‌ها در آستانه هفته پژوهش در استان خوزستان برگزار شد که دستاوردهای بسیار ارزشمندی را درپی داشته است.

وی با بیان اینکه پژوهش در حوزه فنی و مهارتی از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار است گفت: به روز رسانی مهارت‌ها یکی از محوری ترین حوزه پژوهشی در این بخش محسوب می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خوزستان یادآورشد: المپیاد فنی بصورت ۱۰۰ درصد عملی انجام می‌شود که این موضوع اثربخشی بهتری را در حوزه مهارتی و بکارگیری از آموزش‌ها را شامل درپی دارد.

سواعدی در بخش دیگری از این آیین آموزش‌های مهارتی را در کاهش نرخ بیکاری با اهمیت دانست و گفت: باید توجه داشت که این آموزش‌ها بخش قابل توجهی از مهارت آموزان را وارد بازار کار می‌کند.

مهارت آموزی و تقویت تعاونی‌ها، سیاست اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است

رئیس شورای هماهنگی مدیران کل دستگاه های حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان خوزستان گفت: مهارت آموزی و تقویت تعاونی‌ها با هدف تاثیرگذاری بیشتر در اقتصاد کشور، سیاست اصلی این وزارتخانه است.

ارسلان غمگین ادامه‌داد: با تلاش های صورت گرفته، راه اندازی مراکز آموزش مهارت جوارکارگاهی استان در حال افزایش است.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان یادآورشد: توسعه این مراکز را با جدیت دنبال خواهیم کرد و در این مسیر از همکاری بخش خصوصی و تشکل های صنفی موجود استان، استفاده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha