کاهش نرخ بیکاری در  گرو مهارت آموزی جوانان است

اهواز- ایرنا- نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان فنی و حرفه ای کشور ظرفیت لازم برای کاهش نرخ بیکاری در کشور را دارد و این امر منوط به ترویج مهارت آموزی است.

به گزارش ایرنا سیدکریم حسینی روز جمعه در آیین تجلیل از نخبگان مهارتی رشته تهویه و تبرید نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت یادواره شهید مدافع حرم رضا عادلی که در محل اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد اظهار کرد: رفع مشکل بیکاری در حال حاضر مهمترین دغدغه دولت، مجلس و قوه قضاییه است.

وی تصریح کرد: در مسیر پیگیری لازم به منظور رفع این مشکل، باید از ظرفیت های سازمان فنی و حرفه ای با جدیت بیشتری استفاد کرد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی افزود: ارائه آموزش های مهارتی توسط این سازمان راهکاری اساسی برای کاهش مشکلات کشور در حوزه اشتغال است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

حسینی اضافه کرد: در همین راستا، باید به ظرفیت های موجود در این سازمان بیشتر اعتماد کرد تا به عنوان متولی ارائه آموزش های مهارتی، افراد جویای کار مطابق با آموزش های دریافتی جذب بازار کار شوند.

 وی بیان داشت: این آموزش ها باعث ایجاد فرصت های شغلی مناسب و پایدار با درآمدی مناسب برای افراد جویای کار خواهد شد اما این امر نیازمند پیشگیری از گرایش جوانان به استخدام های دولتی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی منشاء بخش قابل توجهی از مشکلات موجود کشور در حوزه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را بیکاری عنوان کرد و افزود: مهارت آموزی نیازمند ترویج است که این امر با همکاری بخش خصوصی محقق خواهد شد.

توسعه مراکز آموزش جوار کارگاهی در راستای تامین نیروی انسانی فنی صنایع خوزستان

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری خوزستان نیز در این آیین با اشاره به اینکه کارآفرینی بدون مهارت آموزی نیروی انسانی غیرممکن است گفت: ترویج مهارت آموزی نیروی انسانی امری ضروری است که در این مسیر توسعه مراکز جوار کارگاهی با محور صنایع کوچک ضروری است. 

 کاهش نرخ بیکاری در  گرو مهارت آموزی جوانان است

سیداحمد موالی زاده ادامه داد: حرفه آموزی در استان خوزستان فرهنگ سازی نشده است و دلیل آن، ساختار دولتی حاکم بر خوزستان محسوب می‌شود.

وی از صنعت نفت به عنوان یک ظرفیت بسیار عظیم برای توسعه استان یاد کرد و گفت: کسب و کارهای خصوصی در صورتی می‌توانند از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند که مهارت آموزی، ویژه نیروی انسانی خود را در دستور کار قرار دهند تا از این طریق زمینه‌های لازم برای ارائه خدمات به صنایع مختلف بخصوص نفت، فراهم گردد.

بر اساس این گزارش، بخش رقابتی مسابقات ملی مهارت در رشته تهویه و تبرید از ۱۵  تا ۱۷ آذر ماه به میزبانی خوزستان برگزار شد و در آیین اختتامیه آن از نفرات اول تا پنجم این رویداد تجلیل شد.

مسابقات ملی مهارت به دلیل ارتباط با رویداد جهانی که هر ۲ سال یکبار برگزار می شود به منظور ترویج مهارت آموزی، ارتقای مهارت و ارتباط بین مراکز آموزشی و صنعت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha