هیات دیپلماتیک کشور مالی از پارک فناوری اطلاعات در مشهد بازدید کرد

مشهد- ایرنا- اعضای یک هیات دیپلماتیک به سرپرستی "محمد محمود" مدیرکل آسیا اقیانوسیه وزارت خارجه کشور مالی روز پنجشنبه با هدف آشنایی و گسترش تعاملات دو کشور در زمینه پارک‌داری، از پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در مشهد بازدید کردند.

مشاور ارتباطات و امور بین‌الملل پارک فاوا به خبرنگار ایرنا گفت: این بازدید در راستای دیپلماسی علمی و فناوری ایران برای کمک به شرکت‌ها و استارتاپ‌های فناور جهت ورود به بازارهای منطقه‌ای و بین المللی و در نتیجه توسعه کسب و کارهای نوین برنامه ریزی شده است.

عباس قنبری باغستان افزود: کشور مالی در حال توسعه است و به خصوص در حوزه های نوآوری و فناوری به کمک ما نیاز دارد. از سوی دیگر ارتباط با این کشور در این حوزه می تواند به الگویی برای همکاری با سایر کشورهای آفریقایی تبدیل شود.

وی ادامه داد: این دیدار در راستای اهداف همکاری دو جانبه و چند جانبه در حوزه‌های مختلف آموزش، فناوری و نوآوری می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

هیات دیپلماتیک کشور مالی از پارک فناوری اطلاعات در مشهد بازدید کرد

مشاور ارتباطات و امور بین‌الملل پارک فاوا گفت: در طول سفر این هیات دیپلماتیک به ایران در مورد زمینه‌های بالقوه پارک برای توسعه همکاری‌های بین المللی، خدمات و ظرفیت‌های قابل ارائه همچون راه اندازی پارک فناوری در کشور مالی، آموزش نیروی انسانی برای فعالیت در این پارک و همچنین راه اندازی مراکز نوآوری در کشور مالی مذاکراتی انجام شد.

وی با بیان اینکه اعضای این هیات دیروز از پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) بازدید و با مسوولان این پارک به بحث و تبادل نظر پرداختند افزود: در بازدید امروز اعضای این هیات از شرکت‌هایی همچون خانه خلاق و نوآوری نیتک، شرکت پیشگامان فرارسانه سروش، موسسه همایش سازان آشنا، موسسه سروش رسانه آشنا، شرکت طراحان سفید، شرکت پویا نمای فیروزه، استارتاپ راموز و استارتاپ پویانو در۲ شعبه مستقر در شهر مشهد دیدن کردند.

قنبری ادامه داد: در این سفر افرادی همچون محمد محمود مدیر کل آسیا اقیانوسیه وزارت خارجه مالی، حسین طالشی صالحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور مالی، طاهر جومست مسوول میز کشور مالی در وزارت خارجه، مایگا محمود برازی نفر دوم سفارت جمهوری مالی در تهران، حضور داشتند.

پارک فاوا در شهر مشهد در سال ۱۳۹۷ آغاز به کار کرد. این پارک با زیربنای سه هزار مترمربع در ۱۰ طبقه در اختیار شرکت‌های عضو قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha