۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۴۳
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84571112
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برپایی نمایشگاه‌ های عمومی از دی ماه در کردستان از سرگرفته می‌شود

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان کردستان گفت: برپایی نمایشگاه‌های تخصصی و عمومی بعد از گذشت ۲ سال از دی ماه سال جاری در استان ازسرگرفته می‌شود.

علیرضا فروتن روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه استان به ویژه شهر سنندج از شرایط قرمز ناشی از شیوع کرونا خارج شده مکاتباتی با استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مبنی بر از سرگیری برپایی نمایشگاه‌ انجام دادیم و بعد از موافقت و تایید مسوولان این مهم از دی ماه سال جاری دوباره انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از زمان شیوع کرونا تاکنون هیچ نمایشگاهی در مرکز استان برپا نشده است، اضافه کرد: در این مدت شرکت نمایشگاه‌های استان از لحاظ مادی متضرر شد و حتی بسیاری از نیروهای آن به ویژه نیروهای فصلی نمایشگاه بیکار شدند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کردستان تعداد نیروهای ثابت این شرکت را حدود ۲۰ نفر عنوان کرد و افزود: در زمان برپایی هر نمایشگاه هم به مدت ۲۰ روز ۷ تا ۱۰ نفر دیگر به تعداد نیروهای شرکت افزوده می‌شوند.

فروتن یادآور شد: برپایی هر نمایشگاه موجب ایجاد تحرک اقتصادی در سایر بخش‌ها از جمله حمل و نقل، هتل ها، مسافرخانه‌ها، غذاخوری ها و رستوران‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انتهای قیف تولید در نمایشگاه‌ها به مرحله ظهور می‌رسد، گفت: برپایی هر نمایشگاه با تنظیم قیمت، رقابت پذیری واحدهای تولیدی و ارائه محصولات متنوع همراه است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کردستان با بیان اینکه تاکنون هیچ نوع حمایت مادی و پرداخت تسهیلاتی به این شرکت در ایام کرونا نشده است، اظهار داشت: از آبان سال گذشته تا چند مدت اخیر نمایشگاه به طور رایگان در اختیار عوامل ساخت مجموعه تلویزیونی سنجرخان قرار داشت.

فروتن اضافه کرد: بخش هایی از نمایشگاه تخریب شده و نیاز به بازسازی و ساماندهی دارد که این امر هم مستلزم صرف هزینه هایی است که امید می رود بخش دولتی ما را در این راستا حمایت کنند.

شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کردستان متعلق به سه تشکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج، اتاق تعاون و خانه صنعت و معدن کردستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha