۳۸هزار دانش‌آموز چهارمحال‌وبختیاری در جشنواره پژوهش‌وفناوری شرکت کردند

شهرکرد-ایرنا-مدیرکل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به رشد چهار برابری آمار شرکت‌کنندگان بخش دانش‌آموزی بیست و دومین جشنواره پژوهشی و فناوری استان گفت: ۳۸ هزار و ۲۱ دانش‌آموز طرح‌ها و ایده‌های خود را در حوزه‌هایی همچون علمی و تحقیقی ارائه کردند.

فرحناز قائدامینی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه هفته پژوهش و فناوری چهارمحال و بختیاری و بیست و دومین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران‌ برتر استانی گفت: از میان آثار پژوهشی و فناوری دانش آموزان شرکت‌کننده در جشنواره امسال، ۲۳۶ اثر به مرحله استانی راه یافتند که ۱۶۸ اثر در حوزه‌هایی همچون فناوری نانو، انرژی‌های نوین، سلول‌های بنیادین، پزشکی، ادبیات، گیاهان دارویی، صنایع غذایی، آزمایشگاه علوم تجربی و حمل‌ونقل پیشرفته، حائز رتبه‌های برتر شدند.

وی با بیان اینکه رشد آمار دانش آموزان شرکت‌کننده در پنجمین جشنواره ایده سبزکوه نیز قابل توجه است، افزود: در این جشنواره نیز ۴۱۴ ایده مورد ارزیابی قرار گرفت که در پایان ۹ ایده، عنوان ایده‌های برتر را به دست آوردند.

قائدامینی در ادامه تصریح کرد: به هر میزان همکاری‌ها میان آموزش‌وپرورش، دانشگاه، پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان افزایش یابد می‌توان به کسب نتایج بهتر در روند توسعه علم و دانش در آینده امیدوارتر شد.

وی با بیان اینکه توجه به استعدادهای علمی و ایده پردازی‌های دانش آموزان موجب ارتقای سطح دانش آنان برای ورود به عرصه‌های بالاتر علمی در دانشگاه‌ها می‌شود، اظهار داشت: افراد برخوردار از دانش به پژوهش و تحقیق روی می‌آورند و رابطه میان دانش و پژوهش یک رابطه علت و معلولی است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری به شیوع ویروس کرونا و محدود شدن ارتباطات حضوری دانش آموزان در این دوران نیز اشاره کرد و گفت: با تمرکز فعالیت دانش آموزان در فضای مجازی و دسترسی بیشتر آنان به مباحث علمی، فرآیند ایده پردازی و ارائه طرح‌های پژوهشی نیز با رشد قابل‌توجهی در مقایسه با سال قبل روبه‌رو شد به طوری که در سال گذشته بیش از پنج هزار طرح به جشنواره پژوهشی و فناوری استان ارسال شده بود که این آمار در سال جاری بیش از چهار برابر افزایش یافت.

قائدامینی یادآور شد: استعدادهای بالقوه بسیاری در جمع دانش آموزان استان وجود دارد که با دانش‌محوری می‌توان آن‌ها را به سمت بالفعل شدن هدایت کرد.

وی فراهم شدن امکان استفاده از امکانات پژوهشی و تحققی دانشگاه‌های و مراکز رشد پارک علم و فناوری را برای دانش آموزان خلاق و ایده پرداز متذکر شد و گفت: این دانش آموزان آینده را در دست خواهند گرفت و با حمایت از آنان شرایط برای کاهش مشکلات نیز ایجاد می‌شود.

به گزارش ایرنا، همزمان با آیین اختتامیه هفته پژوهش و فناوری چهارمحال و بختیاری و بیست و دومین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران‌ برتر استانی در دانشگاه شهرکرد از فرهنگیان و دانش آموزان برتر این ۲ حوزه نیز تجلیل شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha