۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۴۵
کد خبر: 84568805
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تونس میزبان اجلاس فرماندهان پلیس عرب 

۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۴۵
کد خبر: 84568805
تونس میزبان اجلاس فرماندهان پلیس عرب 

تهران - ایرنا- چهل و پنجمین اجلاس فرماندهان پلیس و دستگاههای امنیتی عرب فردا (چهارشنبه) در مقر دبیرخانه شورای وزیران کشور عرب در تونس برگزار می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه الیوم السابع، «توفیق شرف الدین» وزیر کشور تونس فردا چهارشنبه در مقر دبیرخانه شورای وزیران کشور عرب در تونس، چهل و پنجمین اجلاس فرماندهان پلیس و دستگاههای امنیتی عرب را زیر نظر «قیس سعید» رئیس جمهور تونس افتتاح می کند.

این اجلاس با حضور مقامات ارشد امنیتی کشورهای مختلف عربی و همچنین نمایندگانی از اتحادیه عرب، شورای همکاری خلیج فارس، پلیس بین الملل (اینترپل)، مرکز موسوم به "پروژه مبارزه با تروریسم در خاورمیانه و شمال آفریقا"، دانشگاه علوم امنیتی "نایف" و اتحادیه ورزشی پلیس عرب برگزار خواهد شد.

این اجلاس تعدادی از موضوعات مهم از جمله پروژه صندوق همبستگی امنیتی عربی برای پوشش هزینه های مراقبت های پزشکی، اجتماعی و روانی از نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی آسیب دیده عرب و خانواده های آنها، سوء استفاده از سیستم حمل و نقل کالا برای قاچاق مواد مخدر به ویژه حمل و نقل زمینی و توصیه های اجلاس های روسای بخش های امنیتی، جلسات کمیته های برگزار شده در چارچوب دبیرخانه در سال ۲۰۲۱ میلادی، گزارشی از عملکرد اتحادیه ورزشی پلیس عرب در سال ۲۰۲۱ میلادی و نیز چشم انداز جشن پنجاهمین سالگرد اجلاس فرماندهان پلیس و دستگاههای امنیتی عرب در سال ۲۰۲۲ میلادی را بررسی خواهد کرد.

این اجلاس یک طرح مرحله‌ای را برای اجرای استراتژی عربی مقابله با جرایم فناوری اطلاعات و همچنین تجارب امنیتی برجسته برخی از کشورهای عضو بررسی خواهد کرد.

در همین راستا، هیاتی از وزارت کشور عراق به ریاست سرلشکر «عماد محمد محمود» قائم مقام وزارت کشور در امور پلیس صبح امروز وارد تونس شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha