مسابقات ملی مهارت در رشته‌های تهویه و تبرید در اهواز آغاز شد

اهواز - ایرنا - نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در ۲ رشته تهویه و تبرید با شرکت نمایندگانی از ۱۰ استان کشور روز دوشنبه در اداره کل فنی و حرفه ای خوزستان به صورت حضوری و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی آغاز شد.

به گزارش ایرنا در این مسابقات ۱۲ نفر به مدت سه روز (۱۵ تا ۱۷ آذر) به صورت آزمون پروژه‌ای(عملی) به رقابت می‌پردازند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان به خبرنگار ایرنا گفت:به نفرات برتر هر رشته جوایزی اهدا می‌شود ضمن آنکه نفرات برتر در اردوی آمادگی برای اعزام به مسابقات بین‌المللی مهارت در چین شرکت خواهند کرد.
عبدالنبی سواعدی افزود: نفرات برگزیده اردوی آمادگی ، به مسابقات بین المللی مهارت که قرار است مهر آینده در شهر شانگهای چین برگزار شود راه خواهند یافت.
مسابقات ملی مهارت در ۳۶رشته مهارتی و فنی در استان های مختلف برگزار خواهد شد که در این دوره خوزستان میزبان برگزاری ۲ رشته مهارتی و فنی تهویه و تبرید(سردکننده ها) است.
به گزارش ایرنا سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت (WSI)، متولی برگزاری مسابقات ملی مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری به صورت سالانه است.
مرحله شهرستانی مسابقات ملی مهارت، پس از ارزشیابی لازم که توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای هر استان صورت می‌گیرد نفرات برتر در هر شهر انتخاب و به مرحله استانی معرفی می‌شوند که در مرحله استانی نیز با برگزاری آزمون عملی (حداکثر ۲ روز) نسبت به انتخاب نفرات برتر و معرفی به مرحله کشوری اقدام می کنند.
مسابقات ملی مهارت به دلیل ارتباط با رویداد جهانی که به صورت ۲ سالانه برگزار می شود به منظور ترویج مهارت آموزی و ارتقای مهارت ها و شناسایی نقاط ضعف و قوت و ضعف مهارت آموزی، آشنایی کارشناسان با مسابقات جهانی مهارت و ارتباط بین مراکز آموزشی و صنعت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
مسابقات ملی مهارت مقدمه‌ای برای ورود به مسابقات جهانی مهارت است که با هدف ترویج فرهنگ مهارت آموزی هر سال در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی با حضور نخبگان و استعدادهای برتر مهارتی که بیشتر جوانان زیر ۲۱ سال هستند برگزار می شود و برگزیدگان نهایی آن پس از گذراندن اردوهای آمادگی به مسابقات جهانی مهارت اعزام می‌شوند.
مسابقات ملی مهارت در ۳۶ رشته شامل آکواترونیک (فناوری آب)، الکترونیک، آجرچینی، تاسیسات الکتریکی، تبرید و تهویه، تراش CNC، رباتیک (تیمی ۲ نفره)، طراحی و توسعه وب، طراحی مهندسی مکانیک، فناوری اطلاعات(راهکارهای نرم افزاری برای تجارت)، فناوری اطلاعات (مدیریت سیستم های تحت شبکه)، فناوری طراحی گرافیک، فرز CNC، خیاطی (فناوری مد)، کاشی کاری دیوار و کف، کابینت سازی (چوبی)، لوله کشی و گرمایشی، مکاترونیک (تیمی ۲ نفره)، فناوری خودرو،   نقاشی خودرو، اتصالات چوبی، آشپزی، قنادی (شیرینی پزی)، طراحی فضای سبز(تیمی ۲ نفره)، جوشکاری، جواهرسازی، ساخت وتولید (تیمی۳ نفره)، کنترل صنعتی، صافکاری خودرو، کار بر روی صفحات فلزی، گل آرایی، معماری سنگی، نجاری، گچکاری، شبکه‌های کابلی و تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه سنگین برگزار می‌شود.
ارتقای فرهنگ مهارت آموزی در میان جوانان، معرفی آموزش‌های مهارتی و اهمیت نقش آن در توسعه اقتصاد به عموم مردم و جلب نظر مسوولان، بنگاه‌های اقتصادی،صنایع وصنوف برای مشارکت هرچه بیشتر در اجرای مسابقات ملی مهارت، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای، شناسایی و معرفی افراد ماهر و نخبه به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی و فراهم کردن فرصت مناسب برای رقابت سالم میان جوانان کشور از جمله اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت است.
این مسابقات منتج به شناسایی و کشف استعدادهای برتر مهارتی می شود و به عنوان گامی در راستای انتخاب تیم ملی مهارت جمهوری اسلامی ایران برای حضور در مسابقات جهانی مهارت که هر دو سال یک بار در بین کشورهای عضو سازمان جهانی مهارت برگزار می شود.
جوانان ماهر شامل کارآموزان و آموزش دیدگان مراکز آموزش فنی وحرفه‌ای، هنرجویان آموزش و پرورش در رشته‌های کار و دانش، فنی و حرفه‌ای و نظری، دانشجویان آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش عالی و همچنین کارگران واحدهای صنعتی و صنفی می‌توانند با رعایت شرایط سنی ذکر شده در این مسابقات شرکت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha