هفت هزار و ۵۰۰ نفر در مشهد خدمات طب سنتی دریافت کردند

مشهد- ایرنا- رییس دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای امسال بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نفر با مراجعه به سلامتکده‌های زیر پوشش این دانشکده، از خدمات‌ طب سنتی برخوردار شدند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر مهدی یوسفی روز سه شنبه اظهار داشت: به همت دانشکده طب سنتی، مراکز درمانی اکادمیک با الگوی مشارکتی در قالب سلامتکده در مشهد راه اندازی شده است که در این مراکز خدمات نسبتا گسترده‌ای در زمینه طب سنتی به مراجعان عرضه می ‌شود.

وی ادامه داد: امسال به طور متوسط ماهانه هزار و ۵۱۷ مراجعه به سلامتکده‌ها صورت گرفته و به طور میانگین برای ۴۲۲ نفر از مراجعان اعمال یداوی اعم از حجامت، بادکش، زالو و ماساژدرمانی انجام شده است. 

رییس دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: از اوایل بهمن پارسال نیز یک سلامتکده در مشهد به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است که در هفت ماه اول امسال حدود ۹ هزار و ۸۰۰ مورد تست پی سی آر و رپید از بیماران مشکوک به کرونا گرفته شده است که از این جمعیت سه هزار و ۳۰۰ نفر نیازمند دستور دارویی پزشک تشخیص داده شده و برای آنها تدابیر درمانی و تغذیه ای تجویز شد.

دکتر یوسفی با اشاره به اینکه دانشکده طب سنتی مشهد به دلیل ارایه خدمات درمانی آکادمیک در جشنواره ملی طب ایرانی رتبه نخست کشور را کسب کرده است، افزود: این جشنواره هر چند سال یکبار گروه‌ها، افراد و دانشکده‌های مطرح را شناسایی و معرفی می‌کند که تا کنون سه دوره آن برگزار شده است و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دوره سوم آن موفق به کسب رتبه نخست شده است.

دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است و در این مدت بیش از ۱۰ دوره پذیرش دانشجو در این دانشکده انجام شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha