کارگروه‌های تخصصی دیوان عدالت اداری به تحقق اهداف تحولی کمک می‌کند

تهران - ایرنا - رئیس دیوان عدالت اداری با تاکید بر تحقق اهداف تحولی در دیوان گفت: تشکیل کارگروه‌های تخصصی به بررسی چالش‌ها و آسیب‌های پیش رو با تکیه بر قواعد علمی کمک می‌کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از دیوان عدالت اداری، حجت الاسلام و المسلمین حکمتعلی مظفری در نشست علمی جایگاه نظارتی دیوان در مبارزه با فساد اداری که به مناسبت هفته بسیج در دیوان عدالت اداری برگزار شد، نشست های علمی را فرح بخش دانست و با تاکید بر استمرار این نشست‌ها افزود: در جلسات علمی خستگی احساس نمی‌شود و با بیان راهکارهای علمی و عملی و تبادل نظر بین همکاران قضایی می‌توان به پیشبرد اهداف دیوان عدالت اداری کمک بسزایی داشت.

وی افزود: دوره‌های آموزشی کاربردی در قالب نشست‌های تخصصی برای همکاران قضایی تشکیل شود و برای هر دوره، سرفصل‌های علمی در نظر گرفته شود تا مسائل و مشکلات در قالب این نشست‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

مظفری با بیان اینکه برخی نظرهای متفاوت موجب چالش در دیوان شده، گفت: اگر در این نشست‌ها به این نتیجه رسیدیم که نیاز به اصلاح قانون باشد حتما آن را اعلام می‌کنیم و در صورتی که نیاز به اصلاح رویه دیوان عدالت اداری باشد حتما این مهم  را در دستور کار قرار می‌دهیم.

رئیس دیوان عدالت اداری از دیگر اهداف مهم تشکیل این کارگروه‌ها را یافتن عوامل موثر بر شکل‌گیری شکایت به دیوان عدالت اداری دانست و افزود: این امر باعث کاهش ورودی پرونده و تاثیر مستقیم بر کاهش اطاله دادرسی و افزایش رضایتمندی مردم از تامین حقوق آنها می‌شود.

براساس این گزارش، نشست علمی جایگاه نظارتی دیوان در مبارزه با فساد اداری با حضور جمعی از معاونان و قضات دیوان عدالت اداری و با بررسی موضوعات و سر فصل‌های مهم از  جمله مبارزه با فساد در رویه قضایی دیوان عدالت اداری با تاکید بر موضوعات استخدامی، رویه قضایی هیات عمومی دیوان عدالت اداری در مبارزه با فساد، نقش دیوان در مبارزه با فساد اداری با تاکید بر رسالت شورای هماهنگی دستگاه نظارتی، عدم شفافیت در تشخیص مصادیق اعمال ضریب قراردادهای پیمانکاری، مبارزه با فساد در موضوعات اقتصادی و مالیاتی در رویه قضایی دیوان عدالت اداری، مبارزه با فساد در موضوعات آموزشی و فرهنگی و مبارزه با فساد در موضوعات شوراها و شهرسازی در سالن ولایت دیوان عدالت اداری برگزار شد.

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha