۶ آذر ۱۴۰۰، ۲۱:۱۴
کد خبرنگار: 2199
کد خبر: 84557192
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهرداری سلطانیه صدور پروانه را به طرح تفصیلی حواله ندهد

زنجان – ایرنا – مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: مشکلی برای ساخت و ساز در سلطانیه وجود ندارد، شهرداری صدور پروانه برای مردم را به طرح حواله نکند چرا که طرح تفصیلی این شهرستان هیچ مانعی برای ساخت و ساز ندارد.

مسعودبیات منش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ساخت و ساز ساختمان‌های مسکونی، تجاری و عمومی در طرح فعلی شهر سلطانیه برای گنجایش ۱۳ هزار نفر جمعیت پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه شهر سلطانیه به لحاظ میراثی بودن، ویژه است، افزود: شهرهایی جمعیت زیر ۱۰ هزار نفر دارند، در آئین نامه اجرایی قانون شورای عالی معماری شهرسازی، طرح‌های جامع و تفصیلی با هم مطالعه می‌شوند ولی به علت ویژه بودن این شهر، بلافاصله بعد از ابلاغ طرح جامع، طرح تفصیلی با نگاه ویژه میراثی تهیه و سال ۹۶ به تصویب و یک سال بعد نیز ابلاغ شد.

بیات منش تاکید کرد: هم اکنون مردم شهر سلطانیه مشکلی به لحاظ ساخت و ساز و اخذ پروانه در شهرداری ندارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه ۹۴ درصد سلطانیه تحت تاثیر مقوله میراثی است، اظهارداشت: طرح تفصیلی و جامع شهر سلطانیه ۲۸۷ هکتار محدوده دارد که از این میزان ۲۶۰ هکتار پهنه عرصه میراثی، حریم درجه یک، ۲ و سه است.

وی تاکید کرد: مردم سلطانیه نگران مطالعه طرح ویژه سلطانیه نباشند چرا که اجرای طرح جامع سلطانیه نیازمند همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان است و تلاش راه و شهرسازی برای کمک به توسعه شهر سلطانیه و تلفیق سکونت گاه و میراث فرهنگی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: مبلغ پیش‌پرداخت در اعتبار سال جاری پیش بینی شده بود و هزینه مطالعه این طرح چهار میلیارد تومان خواهد بود و تهیه طرح ویژه سلطانیه اواخر امسال نهایی می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha