اتحادیه جهانی کشتی: وقتی «یزدانی» در شب سرد اکتبر ورق را برگرداند

تهران- ایرنا- «حسن یزدانی» در گفت‌گو با تارنمای رسمی اتحادیه جهانی کشتی جزییات پیروزی حماسی خود را بر «دیوید تیلور» به اشتراک گذاشت.پیروزی بزرگ که سومین طلای جهانی را برای وی به ارمغان آورد.

به گزارش ایرنا، یزدانی بزرگ با فکر انتقام، راهی مسابقات جهانی اسلو شد. او در سه نبرد متوالی به تیلور باخته بود که از جمله آن می‌توان به شکست لحظه آخری درفینال المپیک توکیو در ماه آگوست اشاره کرد. یزدانی در اسلو و یکی از شب‌های سرد اکتبر، ورق را برگرداند و با انتقام از تیلور، سومین طلای جهانی خود را به گردن آویخت.

نبرد حماسی اسلو

یزدانی فینال وزن ۸۶ کیلوگرم را از ابتدا تا انتها در کنترل خود داشت و در نهایت با نتیجه قاطع ۶ بر ۲ تیلور آمریکایی را شکست داد.

پیروزی یزدانی دو ماه پس از شکست وی در فینال المپیک توکیو رقم خورد و شبی زیبا برای ایران رقم زد.

یزدانی در ابتدا گفت: مردم ایران را خوشحال کردم. باید از تیلور تشکر کنم چون او برای من انگیزه و الهام‌بخش بود تا بهتر و بهتر کار کرده و قهرمان شوم.

زمانی که «امیر زارع» ستاره نوظهور ایران‌ طلای ۱۲۵کیلوگرم را از آن خود کرد، هواداران پرشور ایرانی که پیش از آن، شاهد صعود نمایندگان هر چهار وزن خود به فینال بودند، از فرط خوشحالی به مرز جنون رسیدند.

یزدانی افزود: ایران همواره از کشتی‌گیران خود حمایت کرده و هواداران حاضر، فوق العاده بودند. به خاطر آنان و لطف خدا، برنده شدم. 

 اتحادیه جهانی کشتی: وقتی «یزدانی» در شب سرد اکتبر ورق را برگرداند

 یزدانی در توکیو در ۱۷ ثانیه طلا را با نقره عوض کرد اما در اسلو به تیلور باج نداد. او در وقت اول، تیلور را دائما تحت فشار قرار داد و با اجبار تیلور به خروج از تشک دو امتیاز گرفت. در وقت دوم با خاک کردن تیلور یک امتیاز دیگر به دست آورد. تیلور نخستین امتیاز خود را در حالی که یک دقیقه و ۳ ثانیه باقی مانده بود، کسب کرد.

تیلور که تنها قهرمانی جهان خود را در سال ۲۰۱۸ کسب کرده، گفت: یزدانی مبارزی بزرگ است. روز من نبود. باید امتیازاتی که می‌توانستم را می‌گرفتم. او کشتی‌گیر خوبی است و دوباره به هم می‌رسیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha