استاندار فارس: مشکل آب ارسنجان تا قبل از فصل گرما رفع می‌شود

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: یکی از مهمترین مشکلات ارسنجان به ویژه روستاهای این شهرستان تامین آب آشامیدنی است که می‌کوشیم تا پیش از آغاز تابستان و فرا رسیدن گرما قسمتی از مشکلات را با اصلاح شبکه‌های انتقال آب و اجرا و تکمیل پروژه‌های مرتبط رفع کنیم.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه،چهارشنبه در ادامه سفرهای شهرستانی خود در شهرستان ارسنجان افزود: در بحث تامین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی نیز با استفاده از  تکنولوژی‌های جدید به رفع بخشی از مشکلات این بخش کمک خواهیم کرد.
وی ادامه داد: بر همین اساس هفته آینده نشستی با حضور سرمایه گذار، پیمانکار، استانداری، آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان برگزار خواهیم کرد و امیدواریم با کمک نماینده شهرستان در مجلس بتوانیم اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه‌ها را تامین کنیم.
استاندار فارس، بر لزوم تکمیل بیمارستان جدید ارسنجان نیز تاکید کرد و ادامه داد: می‌کوشیم تا علاوه بر مصوبه دولت در خصوص تکمیل این بیمارستان، با توافقی که بین دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری ارسنجان انجام می‌شود تکمیل این پروژه شتاب گیرد.
او گفت: همچنین به زودی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، شاهد شبانه روزی شدن درمانگاه‌های مستقر در روستاهای خبریز و شورآب شهرستان ارسنجان که از مطالبات مردم این مناطق است خواهیم بود.
وی، ارتقای روستاهای شورآب و خبریز و تبدیل آنها به بخش را از دیگر خواسته‌های مردم این روستاها دانست و افزود: تحقق این مهم را نیز شخصا پیگیری خواهم کرد.
ایمانیه گفت: همچنن امیدواریم تا پایان امسال شاهد تکمیل پروژه جاده ورودی ارسنجان و همچنین فعال شدن آموزشکده علوم پزشکی مستقر در ارسنجان بر اساس تفاهم خیرین و دانشگاه علوم پزشکی باشیم.
ایمانیه، در خصوص پروژه خیرساز مرکز دیالیز شهرستان ارسنجان هم گفت: این پروژه که توسط یکی از خیرین استان در حال اجرا است از بخش‌های پژوهشی و مرکز دیالیز با ۲۴ تخت و همچنین درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی برخوردار است و به زودی تکمیل خواهد شد.
وی افزود: بر اساس توافقی که در این سفر صورت گرفت، بنا شد ۵۰ درصد آماده سازی محور بین ارسنجان و  مرکز دیالیز با کمک خیر و ۵۰ درصد نیز از سوی دولت تامین اعتبار شود تا بتوانیم در چند ماه آینده از این مرکز استفاده کنیم.
استاندار فارس: مشکل آب ارسنجان تا قبل از فصل گرما رفع می‌شود
بسیج تنها راه خروج بحران از کشورهای اسلامی است
استاندار فارس همچنین در جریان سفر به ارسنجان در رزمایش اقتدار بسیجیان این شهرستان گفت: بسیج و الگوهایی مانند آن، تنها راه خروج‌ بحران از کشورهای اسلامی است.
ایمانیه افزود: امروز اگر کشور ما با اقتدار کامل حرف‌ بسیاری برای گفتن در سطح خاورمیانه و جهان دارد به برکت نیروی مردمی بسیج و اقدامات بسیجیان است.
او ادامه داد:   اگر کشورهای همسایه مانند عراق، سوریه و یمن از دست استعمارگران و داعشی‌ها نجات یافتند، به دلیل ایجاد نیروهای مقاومتی بود که از بسیج‌ برای تشکیل و فعالیت خود الگو گرفته‌اند.
وی، با اشاره به افزایش تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا طی چند ماه گذشته در کشور افزود: در مقطعی از سال کرونا کشور را با بحران اقتصادی و اجتماعی مواجه کرده بود اما با آغاز به کار دولت سیزدهم و فعالیت رییس جمهوری بسیجی و به دنبال آن حل مشکل تامین واکسن،  با همراهی بسیج، ارتش، سپاه و ‌نیروی انتظامی، شاهد ایجاد پایگاه‌های گسترده واکسیناسیون گسترده در کشور و استان بودیم.
 استاندار فارس افزود: مجموعه این اقدامات سبب شد که امروز کشورمان در زمینه مقابله با کرونا و کنترل آن و همچنین انجام واکسیناسیون به یک نمونه خاص تبدیل شود.
ایمانیه گفت: ورود بسیج به عرصه سازندگی  تدبیری بود که رهبر معظم انقلاب اندیشیدند و علاوه بر این اقدامات مبتنی بر محرومیت زدایی نیز توسط بسیج سازندگی در حال انجام است و به زودی شاهد به ثمر نشستن حرکت بسیج در عرصه علم و فناوری نیز خواهیم بود.
شهرستان ارسنجان در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال شیراز است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha