۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۰۸
کد خبر: 84549520
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سنگاپور محدودیت‌های شدید اجتماعی کرونا را کاهش داد

تهران – ایرنا – دولت سنگاپور در پی کاهش و تثبیت میزان ابتلا به کرونا در این کشور طی یک ماه گذشته، برخی محدودیت‌های شدید اجتماعی را کاهش می‌دهد.  

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از رویترز، وزیران دولت سنگاپور روز شنبه طی یک کنفرانس خبری اعلام کردند که از روز دوشنبه محدودیت‌های اعمال شده در زمینه تعاملات اجتماعی و رستوران ها به پنج نفر افزایش می‌یابد، درحالی که پیش از این در نهایت دو نفر از افراد واکسینه شده مجاز به این کار بودند.

آنان گفتند که شمار کلی مبتلایان و وضعیت بیمارستان‌ها تا حد زیادی به ثبات رسیده و بهبود یافته است.

"گان کیم یونگ" وزیر تجارت و صنایع به خبرنگاران گفت: ما در حال حاضر به سمت زندگی با کووید-۱۹ در گذار هستیم. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که با سرعت بیشتری گشایش‌ها را ایجاد کنیم اما باید این کار را بسیار محتاطانه و بطور گام به گام انجام دهیم.

وی افزود: در همین ارتباط ما برخی از تدابیر اعمال شده را کاهش می‌دهیم و شرایط را تحت نظارت قرار می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم شرایط همچنان تحت کنترل خواهد بود و سپس به سمت کاهش بیشتر محدودیت‌ها خواهیم رفت.

موارد روزانه ابتلا به کرونا در سنگاپور بطور میانگین به زیر ۳ هزار مورد کاهش یافته است و در حدود ۸۵ درصد از جمعیت پنج و نیم میلیون نفری این جزیره واکسینه شده اند.

شمار موارد ابتلا در روز جمعه به یک هزار و ۷۳۴ نفر رسید در حالی که در اواخر ماه اکتبر به  ۵ هزار و ۳۲۴ نفر رسیده بود.

هم اکنون رویدادهای تجاری در سنگاپور در حال بازگشت هستند و این کشور کوچک جزیره‌ای هفته گذشته میزبان مدیران ارشد شرکت‌های بزرگ جهانی در چند کنفرانس مختلف بود که این امر نشان دهنده بازگشت تدریجی به شرایط عادی است، در حالی که در هنگ کنگ رقیب دیرینه سنگاپور همچنان برخی از شدیدترین مقررات قرنطینه‌ در جهان اجرا می‌شود.

با این حال سنگاپور در مقایسه با اروپا، انگلیس و آمریکا هنوز محدودیت‌های کرونایی شدیدی دارد از جمله اینکه ماسک زدن در اماکن عمومی اجباری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha