۱۱۹ کتابفروش خراسان رضوی مجری طرح پاییزه کتاب شدند

مشهد- ایرنا- معاون فرهنگی و امور رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ۱۱۹ کتابفروشی استان از امروز فعالیت خود را در قالب طرح پاییزه فروش کتاب آغاز کردند.

افشین تحفه گر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۱۱۹ کتابفروشی استان که در اجرای این دوره از طرح پاییزه فروش کتاب مشارکت دارند، ۸۹ کتابفروشی در مشهد و ۳۰ کتابفروشی در دیگر شهرستان های استان فعالیت می کنند.

وی بیان کرد: در این طرح کتابهای تالیفی با ۲۰ درصد و کتابهای ترجمه شده با ۱۵ درصد تخفیف عرضه می شوند که یارانه خرید کتاب برای هر خریدار ۶۰۰ هزار ریال و سقف خرید برای هر نفر نیز سه میلیون ریال تعیین شده است.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اجرای عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه یارانه کتاب، تمهیدات لازم را برای اینکه یارانه مستقیما در اختیار مردم قرار گیرد اندیشیده و در طرح های فروش کتاب نسبت به اختصاص یارانه به کتابفروشی ها اقدام می کند.

تحفه گر افزود: طرح ملی پاییزه فروش کتاب از امروز ۲۹ آبانماه تا چهارشنبه سوم آذرماه در فروشگاه های کتاب شرکت کننده اجرا می شود.

وی با اشاره به استقبال مردم خراسان رضوی از طرح های فصلی فروش کتاب خاطرنشان کرد: بیش از ۵۴ هزار جلد کتاب، به ارزش ۳۱ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال، در طرح ملی خرید تابستانه کتاب در این استان به فروش رفت و خراسان رضوی بعد از تهران، پرفروش ترین استان کشور هم از نظر مبلغ و هم تعداد کتاب به فروش رفته، شناخته شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha