۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۲۸
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84543136
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح تربیت مربی برای هفت هزار مهدکودک روستایی اجرا می‌شود

شهرکرد- ایرنا- معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور گفت: طرح مربی کودک برای هفت هزار مهدکودک روستایی با همکاری حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین درودی روز سه‌شنبه در جلسه کمیته استانی همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با حضور نماینده ولی فقیه، ائمه جمعه و روحانیون طرح امین استان افزود: در این طرح هفت هزار طلبه در سطح کشور با کودک‌شناسی قرآنی و معارف اهل بیت(ع) برای فعالیت در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و مهدهای کودک کشور آموزش می‌بینند.

به گفته وی، طلاب مجری طرح امین، طلاب وظیفه و طلابی که در حوزه‌های علمیه مشغول تحصیل هستند، در این طرح آموزش می‌بینند تا در زمینه تربیت قرآنی نونهالان برای ورود به مدارس از ظرفیت آنها استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه چهار هزار مدرسه امین در کشور فعال است، افزود:  ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش هم‌اکنون در۳۲ استان و ۷۰۰ شهرستان فعال شده است و هر ۲ ماه یکبار، نشست‌های تربیتی،  فرهنگی و اجتماعی دانش‌آموزان را برنامه‌ریزی، پیگیری و پیامدخوانی می‌کنند.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور افزود: مهمترین فعالیت‌های کمیته همکاری در هر استان، برنامه محوری حول آموزه‌های قرآنی و سبک زندگی اهل بیت(ع) است که در این راستا تفاهمنامه‌ای با دبیرخانه ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش منعقد شده است.

وی گفت: این تفاهمنامه در همه استانها نیز با همکاری آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه منعقد می‌شود.

درودی به برگزاری دوره کودک‌شناسی اسلامی برای مربیان مهدهای کودک، طلاب استان اشاره کرد و افزود: این دوره‌های آموزشی در راستای افزایش توانمندی مربیان و طلاب برای تربیت کودک در تراز انقلاب اسلامی طراحی شده است.

وی اظهار داشت: پیگیری و بازهمخوانی بیانیه گام دوم انقلاب برای طلاب، معلمان، استادان بسیجی، معلمان پرورشی و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در سطح کشور و همچنین استان چهارمحال وبختیاری نیز برنامه‌ریزی شده است.

امام جمعه شهرکرد: حوزه‌های علمیه در تربیت دینی کنار آموزش و پرورش باشند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز در این نشست با تاکید بر اینکه حوزه‌های علمیه در تربیت دینی کنار نظام آموزش و پرورش باشد، گفت: آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه در حوزه علم،  تذهیب، تعلیم و تربیت فعالیت دارند و فعالیت هر ۲ حوزه مشابه است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام افزود: توجه به نظام تعلیم و تربیت لازمه اصلاح و پیشرفت جامعه است و باید با استفاده از ظرفیت طلاب در مدارس برای تربیت و پرورش  کودکان و نوجوانان و نهادینه کردن اخلاقیات و تعالیت دین استفاده شود.

به گفته وی، حضور طلاب و روحانیون در مدارس نقش مهمی در نهادینه کردن آموزش های دینی در بین دانش آموزان دارد و باید حضور طلاب و روحانیون در مدارس نهادینه و تقویت شود.

نکونام افزود: بحث تربیت، معنویت و اخلاق محوری و تربیت نیروی انسانی کارآمد برای نظام اسلامی و انقلاب اسلامی از اهداف فعالیت نظام آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه است و باید این حوزه در کنار همدیگر در یک جهت فعالیت داشته باشند.

وی با تا کید بر اینکه آموزش و پرورش برای رسیدن به اهداف خود به نیروی کارآمد، متخصص و پاسخگو نیاز دارد، گفت: در حوزه‌های علمیه باید نیروهای کارآمد، پاشخگو به شبهات و دارای هنر تعامل و ارتباط با نسل جوان تربیت شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: آموزش و پرورش باید عرصه را فراهم کند تا در مدارس نگاه دینی حاکم شود و نگاه به نماز و حضور طلبه در مدارس نهادینه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اجرایی شدن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش گفت: حوزه پرورشی مهمترین حوزه آموزش و پرورش در راستای تحقق سند تحول بنیادین است.

فرحناز قائدامینی افزود:هم‌اکنون در سند تحول بنیادین ۶ حوزه فعال است که پنج حوزه آن مربوط به حوزه پرورشی و تربیت بدنی و سلامت و تنها یک حوزه مربوط به ساحت علمی و فناورانه است.

به گفته وی، در راستای توسعه فعالیت‌های پرورشی برنامه‌های مختلف از جمله برگزاری مسابقات قرآن ، عترت و نماز  در ۱۶ عنوان در مدارس اجرا می‌شود  و در سال تحصیلی گذشته ۳۲ هزار دانش‌آموز استان در این مسابقات شرکت کردند که سه هزار و ۶۰۰ نفر به مرحله استانی، ۹۵ دانش‌آموز به مرحله کشوری رسیدند و ۱۰ دانش‌آموز  نیز در مسابقات کشوری به رتبه‌های برتر را کسب کردند.

وی با تاکید بر اینکه کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش از سال ۹۷ با یک برنامه پنج ساله فعال شد، گفت: برای رسیدن به اهداف و برنامه‌های آموزش و پرورش به همکاری سایر نهادها نیاز است.

به گفته وی، در سال تحصیلی جدید در استان ۶۰ مدرسه مجری طرح امین هستند و روحانی طرح امید در این مدارس فعال است و در راستای تقویت فرهنگ نماز  و نماز خوانی نیز در در مدارس برگزاری نماز جماعت ،هر ماه یک مسجد فعال است.

وی افزود: حوزه علمیه و آموزش و پرورش ۲ بال پرواز برای دانش‌آموزان هستند که همراهی، همسوی و هماهنگی بین این دو مجموعه باید افزایش پیدا کند.

به گزارش ایرنا، سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک که ۱۳ مردادماه امسال فعال شد، حدود ۵۰ هزار مهدکودک و پیش دبستانی را در سراسر کشور زیرپوشش قرار داده است. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha