سه کتاب از نویسندگان اِوَز فارس چاپ شد

۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۲۲
کد خبر: 84542764
سه کتاب از نویسندگان اِوَز فارس چاپ شد

لارستان – ایرنا- مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز فارس گفت: سه کتاب از نویسندگان اوزی چاپ و رونمایی شد و مولفان این کتاب ها نیز تجلیل شدند.

روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز،سه شنبه به نقل از فروغ هاشمی اعلام کرد: «کجاوه راز » به نویسندگی سیلوانا سلمانپور و با ترجمه شهاب غانم به زبان فارسی و عربی، «ره آوردسفر » به نویسندگی احمد خضری و همچنین «دهکده شیرینی فروش‌ها» به نویسندگی و تصویرگری مارال جباری سه کتاب تازه چاپ شده در شهرستان اوز است.

وی گفت: نزدیک به ١٥ عنوان کتاب داستان از ١٥ نویسنده کودک و نوجوان یا کسانی که در حوزه کودک نوشته بودند در یک مجموعه با عنوان داستان‌هایی برای شهر با حمایت مالی دبیرخانه پایتخت کتاب اوز در دست چاپ است که طی هفته جاری و بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی نیز رونمایی خواهد شد.

هاشمی ادامه داد: کتاب مارال جباری برگزیده مسابقه «من یک طراح جلد هستم؛ من یک نویسنده هستم» نیز شده بود؛ مسابقه‌ای که توسط انجمن هنرهای تجسمی و دبیرخانه پایتخت کتاب برگزار  شده بود و با حمایت مالی دبیرخانه پایتخت کتاب اوز چاپ شد.

مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوزاضافه کرد: کتاب «ره‌آورد سفر» نوشته احمد خضری است که این نویسنده سال‌هاست که در زمینه نویسندگی و فعالیت در حوزه خبر و رسانه فعالیت دارد که امیدواریم شاهد کتاب‌های بیشتری از این نویسنده باشیم.

کتاب «ره آورد سفر» ارمغان چند سفر خارجی و داخلی است، این کتاب از سوی انتشارات حوزه مشق توسط نویسنده چاپ و منتشر  شده است.

هاشمی ادامه داد: کتاب کجاوه راز به نویسندگی سیلوانا سلمان‌پور و ترجمه به عربی شهاب غانم است؛ سیلوانا سلمان‌پور شاعر و نویسنده پرکار اوزی و ساکن کشور امارات است.

 وی ادامه داد: سیلوانا سلمان‌پور آغازگر «نذر دانایی» بود. او با هزینه خود کتاب‌هایش را چاپ کرد و به‌صورت رایگان در اختیار تمام مجموعه‌های شهرستان اوز قرار داد. هم‌چنین کتاب‌ها را برای کتابخانه ملی، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های بیشتر شهرستان‌های فارس، هرمزگان و بوشهر ارسال کرد که امیدواریم باز هم با قلم خود کتاب‌های بیشتری به یادگار بگذارد.

سیلوانا سلمان‌پور سال ۱۳۷۰ اولین کتاب خود را منتشر کرد؛ کتاب دیگرش با نام «بر بلندای خیال» در سال ۱۳۷۲ در سه‌هزار جلد چاپ شد. «نبض برگ»، «آواز روشن»، «سرود دشت زلاوز» از دیگر آثار اوست.

شهرستان اوز  در فاصله ۳۴۵ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha