۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۵۳
کد خبرنگار: 2084
کد خبر: 84542049
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رسیدگی به قشر ضعیف، آتیه سفرهای شهرستانی استاندار سمنان

سمنان- ایرنا- استمرار سفرهای شهرستانی استاندار سمنان و ثبات تدریجی این سفرها، اقدام ها و فعالیت‌های مختلفی را در کارنامه کاری او الصاق می‌کند که با وجود رسیدن خبرهای خوش، تا رسیدن به کارنامه قبولی نهایی، راه طولانی در پیش روی سید محمدرضا هاشمی می گذارد.

به‌ گزارش ایرنا، خبرهایی که از سفرهای شهرستانی استاندار سمنان از طریق رسانه‌ها و مردم کوچه و بازار به گوش می‌رسد، حکایت از ره توشه‌های امیدبخش هاشمی برای مردم دیار دارالمرحمه دارد.
استاندار سمنان در سفرهای خود به دیدار اهالی روستاها رفته و از نزدیک و نه از طریق گزارش ها و نامه‌های ارسالی، از درد و رنج آنان باخبر می شود و این اتفاق خوبی است که در این دولت بسیار سریع‌تر و جدی‌تر از سایر دولت‌ها آغاز شده است.
گذر بالاترین مرجع و مسئول استانی در زلف پر پیچ و خم جاده‌های دور و دراز استان پهناور سمنان، در پی تحقق شعارهای دولت سیزدهم در باب عدالت اجتماعی و رسیدگی به قشر فرو دست جامعه است.
سفرهای مذکور هنوز نوپا هستند و بر اساس این امر مهم، هنوز نمی‌توان نسبت به رسیدن به مقصد نهایی این مسافران اظهار نظر کرد؛ با این وجود، خروجی‌های مختلف از تسریع در روند اجرای برخی طرح‌ها و بررسی و رسیدگی به مشکلات مردم خبر می‌دهند.

سید محمدرضا هاشمی، در امتداد عزیمت‌های خود، امروز دوشنبه بیست و چهارمین روز از آبان به شهرستان سرخه رفت و مورد استقبال فرماندار و مسئولان محلی قرار گرفت.  
بازدید از بلوار در دست احداث سمنان- سرخه، حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان و دیدار با خانواده شهید دانش آموز سعید حسنان از برنامه‌های این سفر بود.
استاندار سمنان در دیدار با خانواده شهید حسنان، خانواده شهدا را چشم چراغ جامعه خواند و گفت: همه با کار و تلاش می توانیم ادامه دهنده راه شهدای والامقام باشیم.

رسیدگی به قشر ضعیف، آتیه سفرهای شهرستانی استاندار سمنان
 دیدار استاندار سمنان با خانواده شهید دانش آموز سعید حسنان

استاندار: هیچ طرح جدیدی برای استان تعریف نخواهد شد
استاندار سمنان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت آیت الله رئیسی به دنبال انجام کار، گره‌گشایی از مشکلات مردم و تکمیل طرح ها است و تا تکمیل طرح های نیمه تمام موجود، هیچ طرح جدیدی برای استان تعریف نخواهد شد.
وی ادامه داد: طرح حرم تا حرم یک‌ طرح ملی و حتی مربوط به جهان اسلام است ، لذا وزارت راه و شهرسازی با در نظر گرفتن رفاه و اقتصاد مردم محلی و لحاظ کردن زیر گذر در تکمیل و بهره برداری از این این‌ طرح تلاش کند.‌
هاشمی بیان کرد: پرداخت حق یک درصد بهره برداری از معادن، قانونی الزام آور است لذا مالکان و بهره برداران معادن باید نسبت به تحقق این مهم اقدام کنند.
بر اساس گفته استاندار سمنان، در سفر آیت الله رئیسی به استان سمنان بالغ بر  ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار به استان سمنان اختصاص یافت که از این میزان چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای اتمام طرح ها و ۱۱ هزار میلیارد تومان نیز به واحدهای صنعتی و تولیدی اختصاص دارد.
بازدید از کارخانه کربنات سدیم، بازدید از ساختمان در حال احداث، دیدار صمیمانه با کارشناسان و کارکنان فرمانداری شهرستان سرخه و شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان سرخه از دیگر برنامه های سفر یکروزه استاندار سمنان به سرخه بود.

حجت الاسلام محمود نطنزی ، امام جمعه موقت سرخه در شورای اداری این شهرستان بیان کرد: خداوند در قرآن کریم، اخلاق مداری و دعا را با تاکیدات فراوان مطرح کرده است.
وی ادامه داد: در هر فضا و مکانی که وارد می شویم باید اخلاق و سلوک آن مکان را رعایت کنیم.‌
نطنزی یکی از مصداق های مهم اخلاق اداری را رعایت عدالت خواند و افزود: همه ما در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های خود باید پیوست عدالت را در نظر بگیریم‌.
وی با ابراز خرسندی از تصمیم جدید دولت سیزدهم، گفت: برخی از دغدغه های مردم این شهرستان از حیث با این تصمیم تامین مسکن برطرف شده است.‌
استقرار برخی از ادارات و تکمیل طرح های نیمه تمام شهرستان، ۲ مطالبه اصلی مردم سرخه از مدیریت ارشد استان بود که امام جمعه سرخه به آن اشاره کرد.

۶۰ درصد از گچ کشور در شهرستان سرخه تولید می شود
علی‌محمد مویدی‌زاده فرماندار سرخه نیز در نشست شورای اداری بیان کرد: بیش از ۷۸ معدن و ۴۰ کارخانه گچ در شهرستان سرخه فعال است.
وی با اشاره به اینکه با تجهیز و تکمیل زیر ساختهای شهرک صنعتی سرخه، آمادگی میزبانی از سرمایه‌گذاران وجود دارد، گفت: پرورش طیور و فعالیت بیش از ۸۰ واحد مرغداری و تولید۱۲ هزار تن گوشت سفید و تولید ۱۰ هزار تن تخم مرغ از ظرفیت های ارزشمند این شهرستان است.‌
مویدی‌زاده افزود: ۲ واحد پرورش شترمرغ در شهرستان سرخه در حال فعالیت است که یکی در حال بهره برداری بوده و دیگری ۳۵ درصد رشد فیزیکی دارد لذا این شهرستان‌می تواند قطب پرورش طیور در استان باشد.‌
وی اضافه کرد: بیش از ۶۰ درصد از گچ کشور در شهرستان سرخه تولید می شود.‌

بخش درمان سرخه کمبودهای شدیدی دارد
رئیس شورای اسلامی شهر سرخه نیز در این نشست با قدردانی از تلاش دست اندرکاران بهداشت در شهرستان سرخه گفت: متاسفانه در بخش درمان، با تنگناها و کمبودهای شدیدی مواجه می باشیم.‌
علی‌اصغر یعقوبی سرخه را مهد پرورش فرهیختگان و ادیبان معرفی و اضافه کرد: متاسفانه ساختمان تنها کتابخانه عمومی سرخه به هیچ وجه در شان و شایسته مردم این شهرستان نبوده و تعطیل شده است.‌
وی ادامه داد: استقرار کامل ادارات در شهرستان سرخه و تعیین تکلیف نیروی انسانی این ادارات، درخواست جدی ما از استاندار سمنان است.‌
یعقوبی اضافه کرد: میدان ورودی شهر سرخه بدلیل مشکلات و تنگناهای اقتصادی نیمه تمام رها شده و این امر چهره خوبی به شهر نداده است که امیدواریم این مشکل برطرف شود.

ایجاد زیر ساخت های مناسبی در روستاهای سرخه خبری است که رئیس شورای اسلامی بخش شهرستان سرخه طی سخنانی در شورای اداری شهرستان سرخه بیان کرد.
یعقوبی با تاکید بر بهسازی و مرمت به مسیرها و محورهای مواصلاتی شهرستان سرخه؛ گفت: شهرستان مذکور در گذشته از وجود قنات‌هایی بهره‌مند بوده و از سال ۱۳۶۳ با حفر چاه‌های مختلف، سطح ایستایی این قنات ها کاهش یافته است.‌
بیش از ۷۸ معدن در شهرستان سرخه فعال است و لذا در خواست اختصاص یک درصد حق بهره برداری از معادن بر اساس قانون را داریم.

رسیدگی به قشر ضعیف، آتیه سفرهای شهرستانی استاندار سمنان
بازدید استاندار سمنان از کارخانه کربنات سدیم سرخه


سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان، علی تشنه دل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و تعدادی از مسئولان استانی و محلی در ادامه این سفر از شرکت کربنات سدیم در شهرستان سرخه بازدید کردند.
شرکت کربنات سدیم در زیربنایی به مساحت حدود ۲۴۰ هزار متر مربع  و با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۶۰۰ میلیارد ریال در شهرستان سرخه مستقر می باشد.
این واحد تولیدی ظرفیت تولید سالانه ۷۶ هزار تن کربنات سدیم سبک ، ۱۱۴ هزار تن کربنات سدیم سنگین ، ۳۵۰۰ تن اسکلت فولادی سوله ، ۴۵۰۰ تن مخازن فلزی ذخیره ای و ۳ عدد برج خنک کننده را دارد و توانسته است زمینه اشتغال حدود ۷۲۰ نفر را فراهم کند.
بازدید از روستای بیابانک، ملاقات مردمی و دیدار صمیمانه سید محمد رضا هاشمی  استاندار سمنان با جمعی از مردم و نمازگزاران مسجد ولی عصر (عج) دیگر برنامه های سفر یک‌روزه استاندار سمنان به سرخه بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha