بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مجتمع کشت و صنعت شهمیرزاد

سمنان - ایرنا - سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی همزمان با نهمین سفر استانی رئیس جمهوری روز پنجشنبه از مجتمع کشت و صنعت شهمیرزاد بازدید کرد

شرکت کشت و صنعت شهمیرزاد در سال ۶۷ تاسیس شد و کل اراضی واگذارشده آن ۶۸۰ هکتار است.

قطعات زیر کشت این مزرعه شامل ۴۳۰ هکتار باغ گردو، ۱۰۰ هکتار باغ بادام، ۱۰۰ هکتار گردوی پیوندی، چهار هکتار نهالستان، ۱۰ هکتار باغ گل محمدی و ۱۰ هکتار باغ انکور و سایر میوه ها است.

روش آبیاری در این باغات نیز از نوع آبیاری تحت‌فشار قطره‌ای است.

شرکت کشت و صنعت شهمیرزاد که به صورت سهامی خاص اداره می شود با ۱۳ هزار سهامدار، ۴۰ فرصت شغلی مستقیم و ۵۰ فرصت شغلی مستقیم ایجاد کرده است.

طبق آمار سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان سطح کشت گلخانه‌ای در این استان به ۱۷۸ هکتار رسیده است .

۱۹۸ هزار هکتار از وسعت استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این مقدار ۵۴ هزار هکتار باغ، ۱۱۰ هزار هکتار زراعت و بقیه در مرحله آیش است و حدود ۴۵ هزار بهره بردار نیز در بخش کشاورزی این استان مشغول فعالیت هستند.

به گزارش ایرنا، اعضای کابینه دولت سیزدهم به نمایندگی از آیت الله رئیسی امروز به نقاط مختلف هشت شهرستان استان سمنان سفر کرده اند تا ضمن بازدید از واحدها و طرح های مختلف، از نزدیک با مسایل شهرستانها آشنا شوند و به مشکلات مردم در موضوعات مختلف رسیدگی کنند.

شهرستان میامی در شرق استان سمنان میزبان سید امیر حسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس‌جمهوری، شهرستان های گرمسار و آرادان میزبان امین حسین رحیمی وزیر دادگستری، شهرستان دامغان میزبان بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شهرستان‌های گرمسار، سرخه و مهدیشهر میزبان سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha