امام جمعه اردستان: آمریکا ۷۰ سال پنجه در پنجه مردم ایران انداخته است

کاشان - ایرنا - امام جمعه اردستان گفت: آمریکای متجاوز از ۷۰ سال پیش با ایران سرجنگ داشته و پنجه در پنجه مردم کشورمان انداخته است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن دهشیری روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت ۱۳ آبان در جوار مسجد جامع اردستان افزود: شاه در سال ۱۳۴۳ به دستور آمریکا، حضرت امام خمینی (ره) را به ترکیه تبعید کرد که ایشان پس از ۱۴ سال به ایران بازگشتند و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۵۷ دانشجویان و دانش آموزان در مخالفت بارژیم به خیابان آمدند که به دستور آمریکا به رگبار بسته شدند و افزون بر ۶۰ دانش آموز شهید و البته آنان هم که پیروز شدند دانش آموزان بودند.

امام جمعه اردستان اضافه کرد: ۱۳ آبان ۱۳۵۸ لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان پیرو خط امام (ره) به تصرف درآمد و کارمندان‌ آن ۴۴۴ روز محبوس شدند و کاری از دست آمریکا برنیامد.

امام جمعه اردستان: آمریکا ۷۰ سال پنجه در پنجه مردم ایران انداخته است

حجت الاسلام‌ دهشیری با اشاره به سایر جنایت‌های آمریکا علیه ایران اظهار داشت: پس از این همه مشکل صدام حسین نادان به دستور آمریکا جنگ تحمیلی و تحریم‌های همه جانبه را براه انداخت اما در نهایت ایران پیروز شد.

وی خاطرنشان کرد: خدا در قرآن خطاب به مومنان می فرماید اگر خدا را یاری کنید من هم شما را یاری خواهم کرد و کسی را که خدا یاری کند هیچکس نمی‌تواند به او آسیب بزند که شاهد این مدعا اینکه نیروی دریایی سپاه پاسداران چند سال قبل ناوچه آمریکا که به آب‌های ایران در خلیج فارس تجاوز کرده را به تصرف در آورد و شکست ننگینی به آمریکا تحمیل کرد؛ در روزهای اخیر نیز که دزدی دریایی این کشور با حضور سپاه به شکست انجامید و کشتی حامل نفت سرقتی ایران به آبادان آورده شد.

امام‌ جمعه اردستان تاکید کرد: اگر امروز مردم شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند یعنی مرگ استکبار نزدیک است، هر چند ما با مردان سیاست آمریکا مخالفیم نه با مردم آن کشور، از سویی ما اسراییل و حاکمان‌سعودی را عددی نمی‌دانیم و با قدرت با متجاوزان‌ مقابله خواهیم کرد.

در پایان این آیین قطعنامه‌ سراسری با تکبیر حاضران تایید شد.

اردستان با افزون بر ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد و جمعیت دانش‌آموزی این شهرستان نزدیک به چهار هزار و ۴۰۰ نفر است.

۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha