۱۱ آبان ۱۴۰۰، ۲۳:۳۸
کد خبرنگار: 1217
کد خبر: 84527426
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

جوانان ترکیه ای سربازان آمریکایی را تحقیر کردند

۱۱ آبان ۱۴۰۰، ۲۳:۳۸
کد خبر: 84527426
جوانان ترکیه ای سربازان آمریکایی را تحقیر کردند

آنکارا- ایرنا - یک گروه از جوانان عضو اتحادیه جوانان ترکیه روز سه شنبه در منطقه سارای بورنو استانبول، بر سر سربازان آمریکایی گونی کشیدند و آنها را تحقیر کردند.

به گزارش ایرنا، در اطلاعیه حزب وطن که یک نسخه از آن در اختیار خبرنگار ایرنا در آنکارا قرار گرفت، آمده است: این سربازان از نظامیان ناو آمریکایی هستند که در ساحل شهر استانبول لنگر انداخته است.

بنا بر این اطلاعیه، سربازان آمریکایی بعد از اینکه بر سرشان گونی کشیده و از آنان عکس و فیلم گرفته شد، آزاد شدند.

بر اساس این گزارش در سال ۲۰۰۳ میلادی در شهر سلیمانیه شمال عراق، نیروهای آمریکایی برخی نظامیان ترک را دستگیر و به وضع تحقیر آمیزی بر سرشان گونی کشیدند.

در اطلاعیه حزب وطن آمده است: ما سربازان آمریکایی که برای فعالیتهای دشمنانه علیه ترکیه و کشورهای منطقه آمده اند را راحت نخواهیم گذاشت.

این اقدام جوانان ترکیه در بخش های مختلف رسانه های تصویری، نوشتاری و در شبکه های اجتماعی به ویژه توئیتر بازتاب گسترده ای داشت.

حزب وطن ترکیه به رهبری دوغوپرینچک از احزاب قدیمی این کشور بوده و دارای دیدگاه چپگرایانه است. این حزب به رغم داشتن تعداد آرای نسبتا اندک از قدرت زیادی در جامعه ترکیه برخوردار است.

اسم ناو آمریکایی، یواس اس مونت ویتنی بوده و قرار است سه روز در استانبول بماند. این ناو پس از سه روز برای شرکت در یک تمرین نظامی در دریای سیاه، استانبول را ترک خواهد کرد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha