۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۴۳
کد خبرنگار: 1371
کد خبر: 84520324
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فرماندار: رویدادهای گردشگری نقش موثری در معرفی اردستان دارد

کاشان - ایرنا - فرماندار اردستان گفت: برگزاری رویدادهای گردشگری در اردستان علاوه بر جذب گردشگر، نقش موثری در معرفی بیش از پیش این خطه تاریخی و فرهنگی دارد.

به گزارش ایرنا، حمید رضا تاملی روز چهارشنبه در بازدید از تاسیسات گردشگری اردستان با بیان اینکه برگزاری رویدادهای گردشگری در این شهرستان نیازمند همفکری صاحبان اندیشه و فعالیت انجمن‌های گردشگری است، افزود: فعالان گردشگری این خطه باید ساماندهی و نسبت به ایجاد یک تشکیلات صنفی مشخص اقدام کنند تا از توانمندی آنان در راستای  رونق بیشتر صنعت گردشگری و اقتصاد منطقه استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه با پیگیری های صورت گرفته ۶ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان برای کمک به تکمیل ۲۵ مجموعه اقامتی و بوم‌گردی اردستان مصوب و به صندوق کارآفرینی امید استان و شهرستان ابلاغ شده است، تصریح کرد: در این راستا متقاضیان باید نسبت به تکمیل پرونده‌های خود اقدام کنند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردستان نیز با بیان اینکه تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی شهرستان از ۲ به ۱۶ اقامتگاه رسیده است، گفت: ۳۵ اقامتگاه دیگر در حال ساخت و اخذ مجوز است که با بهره‌برداری از آنها برای ۲۵۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

مهدی مشهدی با اشاره به اینکه گردشگری اردستان با توجه به حمایت مسوولان افق بسیار روشنی دارد، ادامه داد: تا پایان سال جاری ۱۲ اقامتگاه بوم‌گردی و تأسیسات گردشگری با صرف اعتبار افزون بر۹۶ میلیارد تومان از محل منابع سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، تسهیلات و کمک میراث فرهنگی در شهرستان به بهره برداری خواهید رسید.

وی اضافه کرد: هتل اردستان در مرحله تجهیز قرار دارد و تا کنون ۴۰ میلیارد تومان برای این مجموعه هزینه شده است.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳ هزار نفرجمعیت و برخورداری از ۶۷ اثر ثبت ملی، یک اثر جهانی، ۲ بافت تاریخی و ۸۲ محوطه باستانی در ۱۱۸ کیلومتری شمال‌شرقی اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha