۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۲۲
کد خبر: 84518411
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش برف موجب کندی تردد خودروها در جاده‌های خلخال شد

اردبیل - ایرنا - فرمانده پلیس راه خلخال _ زنجان گفت: بارش برف در جنوب استان اردبیل که بارش آن از بامداد امروز شروع شده موجب لغزندگی جاده‌های ارتباطی خلخال و کندی تردد خودروها در جاده‌های این شهرستان منتهی به استان گیلان شد.

سرهنگ نجات حمزه روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم‌اکنون بارش برف در جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل و راه‌های روستایی  واقع در مناطق مرتفع این شهرستان ادامه داشته و موجب لغزندگی جاده شده است.

وی با تاکید بر اینکه لزوم افزایش هوشیاری رانندگان در عبور از جاده‌های برفی ضرورت دارد، به مردم توصیه کرد از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و در صورت ضرورت از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

به گفته فرمانده پلیس راه خلخال به زنجان ، اطمینان از سلامت فنی خودرو و نداشتن اشکال در سیستم گرمایشی ، همراه داشتن زنجیرچرخ،  لوازم گرمازای زمستانی از جمله پتو ، داشتن عاج کافی در لاستیک‌های خودرو ، بستن کمربند ایمنی، رعایت سرعت مطمئنه و توجه کافی به جلو در زمان رانندگی برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی در راه‌های لغزنده به همه رانندگان توصیه می‌شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال نیز گفت: با وجود  بارش برف در منطقه تمام راه‌های ارتباطی بین‌شهری و روستایی این شهرستان باز بوده و تردد خودروها بدون استفاده از زنجیرچرخ جریان دارد.

معروف خسروی افزود: موج جدیدی از بارندگی برف که از عصر روز گذشته در منطقه آغاز شده هم‌اکنون شدت گرفته و ارتفاع برف در برخی از گردنه‌های کوهستانی از جمله گردنه الماس واقع در مسیر ارتباطی خلخال - اسالم به خلخال و پونل به بیش از ۱۰ سانتی‌متر رسیده است.

وی با توصیه به رانندگان برای به همراه داشتن  زنجیرچرخ در راه‌های برفی این شهرستان گفت: راهداران از ساعت سه بامداد امروز در حال برف‌روبی، تیغه‌زنی و نمک‌پاشی مسیرهای برفگیر خلخال - پونل و خلخال - اسالم هستند و به علت برودت بالا و سطح یخی و لغزنده جاده لزوم داشتن زنجیرچرخ برای استفاده‌های مقطعی در راه‌های منتهی به استان گیلان برای رانندگان عبوری از این محورها ضرورت دارد.

غلامرضا گلمرادی ، رئیس اداره هواشناسی خلخال هم از ورود جبهه هوای سرد و  مرطوب به منطقه خبرداد و گفت: بارندگی برف و باران تا پایان امروز ادامه داشته و با فروکش برف و صاف شدن آسمان از صبح روز پنجشنبه دمای هوا  کاهش یافته و افت دما به چندین درجه منفی صفر خواهد رسید.

خلخال در جنوب اردبیل از شهرستان‌های سردسیر کشور است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha